دهمین کمیسیون مشترک برجام در وین برگزار می شود

دهمین نشست کمیسیون مشترک برجام امروز در وین برگزار می‌شود و عباس عراقچی به عنوان ریاست هیات طرف ایرانی در این نشست حضور خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، ریاست هیات طرف مقابل هم بر عهده «هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود. گفتنی است در این نشست معاونان و مدیران سیاسی شش کشور (آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلستان، چین و آلمان) هم شرکت خواهند داشت. 

کمیسیون مشترک برجام متشکل از نمایندگان دولت‌های طرف برجام یعنی ایران و ۱+۵ است که در سطح معاونان وزرای امور خارجه گرد هم می آیند. در برجام آمده که نماینده عالی اتحادیه اروپا یا نماینده او به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک خواهد بود و این کمیسیون مشترک بر مبنای ثابت سه ماهه و یا در هر زمان به درخواست یک عضو برجام از هماهنگ ‏کننده تشکیل جلسه خواهد داد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری این هفته خود با خبرنگاران در خصوص دستور کارهای این نشست گفته بود که روند اجرای برجام، موانع موجود در مسیر اجرای آن و به خصوص بیان بدعهدی های آمریکا در قبال برجام همچون جلسات پیشین از جمله دستور کارهای این نشست خواهد بود.

به گزارش ایمنا، این نخستین نشست برجام پس از مشخص شدن موضع کنگره آمریکا پیرامون برجام است. درحالی که مهلت ۶۰ روزه کنگره برای خروج از برجام و اعمال مجدد تحریم ها علیه کشورمان امروز چهارشنبه 22 آذر به سر آمد، کنگره آمریکا اقدامی در این مورد انجام نداد و به این ترتیب آمریکا فعلا پایبندی به برجام را حفظ خواهد کرد.

کد خبر 331924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.