برگ های پاییزی به خاک برگ تبدیل می شود

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: به منظور جلوگیری از تخریب خاک و کاهش حاصلخیزی آن برگ های خزان یافته از پارکها و عرصه های فضای سبز جمع آوری و به سیلوی برگ انتقال تا به خاک برگ تبدیل شود.

فروغ مرتضائی نژاد در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: درختان مواد غذایی را از خاک جذب و به برگ های خود انتقال می دهند و با فرا رسیدن فصل خزان و ریزش برگها، عناصر غذایی جذب شده توسط گیاه به خاک برگردانده می شود. 
وی افزود: این برگها توسط میکروارگانیسم ها تجزیه و ضمن بهبود فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیک خاک، چرخه عناصر در طبیعت جریان خواهد داشت. 
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: در شرایط شهری برگ های پاییزی جمع آوری و از پارکها و عرصه های فضای سبز خارج می شوند، از این رو این مسئله باعث تخلیه و به هم خوردن تعادل عناصر غذایی و آلی خاک و از بین رفتن منابع موجود در طبیعت خواهد شد. 
مرتضائی نژاد خاطرنشان کرد: در این راستا با شروع فصل پاییز به منظور جلوگیری از تخریب خاک و کاهش حاصلخیزی آن، حفظ منابع موجود و استفاده از منابع تجدید شونده و به عنوان یکی از اصول بنیادی اصلاح الگوی مصرف و تحقق توسعه پایدار، در هر یک از مناطق۱۵ گانه و سازمان های وابسته به شهرداری اصفهان تحت نظارت کارشناسان سازمان پارکها و فضای سبز برگ های خزان یافته از پارکها و عرصه های فضای سبز جمع آوری و به مکان های  سیلوی برگ انتقال می یابد. 
وی اظهار داشت: حدود یک سال با فراهم آوردن شرایط بهینه فعالیت میکروارگانیسم ها مانند رطوبت، دما، تهویه برگها به صورت کامل تجزیه و در نهایت خاک برگ تولید می شود که در سال های آتی به منظور اصلاح بستر گیاه در عرصه های فضای سبز مورد استفاده قرار می گیرد و بدین ترتیب چرخه طبیعی عناصر غذایی در خاک ادامه می یابد.

کد خبر 331645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.