برگزاری دوره آموزشی آنفولانزای فوق حاد پرندگان برای محیط بانان منطقه حفاظت شده کرکس نطنز

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز گفت: دوره آموزشی ترویجی آنفولانزای فوق حاد پرندگان برای کارشناسان و محیط بانان منطقه حفاظت شده کرکس نطنز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،  مهدی صادقی با اعلام این خبر گفت: با توجه به شروع فصل سرما و سابقه این بیماری در سال گذشته در منطقه و جهت آمادگی و آشنایی کارکنان محیط زیست با ابعاد مختلف این بیماری، یک دوره آموزشی و ترویجی آنفولانزای حاد فوق پرندگان برای کارشناسان و محیط بانان منطقه حفاظت شده کرکس در سالن جلسات جهاد کشاورزی با همکاری شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز برگرار شد.

صادقی گفت : این کارگاه آموزشی با حضور و همراهی کارشناسانی چون آقای دکترنظام طاهری رئیس شبکه دامپزشکی نطنز و مهندس جهانبانی از کارشناسان شبکه انجام گرفت. در این دوره شرکت کنندگان با چگونگی شناخت بیماری و روش های پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیماری آشنا شده و پرسش های خود را در این رابطه مطرح کردند.

در این دوره نظام طاهری رئیس شبکه دامپزشکی نطنز گفت: آنفلوانزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی پرندگان می باشد که دارای ۳ نوع تیپ C,B,A می باشند که در طیور فقط تیپ A می تواند ایجاد بیماری کند. این تیپ علاوه بر طیور، سایر حیوانات از جمله خوک، اسب و همچنین انسان را درگیر می نماید.

طاهری در خصوص مخازن بیماری بیان کرد: پرندگان وحشی و آبزی می توانند بدون اینکه خود مبتلا به بیماری شوند، ویروس های آنفلوانزای طیور را با خود جابجا کنند. خوک به عنوان میزبان واسط ویروس های آنفلوانزای طیور و پستانداران است.

وی ضمن تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در پیشگیری از شیوع این بیماری ویروسی، بر واکسینه نمودن پرسنل مرتبط با حیات وحش جهت جلوگیری از ابتلا به این بیماری تاکید کرد.

کد خبر 331529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.