کمر ذوب‌آهن شکست!

با سرباز شدن توأمان سه بازیکن ذوب‌آهن، تیم اصفهانی در آن واحد سه مهره کلیدی خود در خطوط میانی و دفاعی را به نفع تراکتورسازی تبریز از دست داد تا در ادامه رقابت‌های لیگ برتر و البته دوره پیش روی لیگ قهرمانان آسیا با چالشی بسیار جدی مواجه شود.

به گزارش ایمنا، هنوز پرونده رقابت‌های نیم‌فصل اول به طور کامل بسته نشده بود که با انتشار خبر سرباز شدن توأمان و قریب‌الوقوع سه بازیکن ذوب‌آهن شوک بزرگ نقل و انتقالاتی به تیم اصفهانی وارد آمد. دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی مهدی‌پور و احسان پهلوان نه تنها از جمله نفرات ترکیب اصلی ذوب‌آهن هستند بلکه هر سه نفر یک وجه اشتراک بسیار پُررنگ دارند و آن اینکه با این تیم اصفهانی برای اولین بار نام خود را در فوتبال ایران بر سر زبان‌ها انداختند. آنها امسال هم از ارکان کلیدی ذوب‌آهن بودند و در اکثر مسابقات فصل جاری برای تیم اصفهانی به میدان رفتند.

در ادامه نگاهی انداخته‌ایم به کارنامه سه سرباز جداشده از ذوب‌آهن:

دانیال اسماعیلی‌فر: ناشناخته‌ای که از شمال آمد و فیکس ذوب‌آهن شد

این مدافع-هافبک ۲۴ ساله اهل ساری علاوه بر دفاع راست توانایی بازی در سمت راست خط میانی را هم دارد و به عنوان هافبک دفاعی نیز می‌تواند بازی کند. اسماعیلی‌فر از ابتدای لیگ چهاردهم با نظر یحیی گل‌محمدی از تیم پیام صنعت آمل به عضویت ذوب‌آهن درآمد. دانیال پیش از آنکه پیراهن سبزرنگ ذوب‌آهن را بر تن کند بازیکن گمنامی بود که سابقه بازی در لیگ برتر را نداشت. او در سه فصل و نیم حضورش در ذوب‌آهن در بیش از ۱۰۰ مسابقه در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا برای تیم اصفهانی به میدان رفت.

اسماعیلی‌فر در ۱۴ مسابقه از دور رفت لیگ هفدهم برای ذوب‌آهن بازی کرد. به عبارت دقیق‌تر، این بازیکن به استثنای دیدار با استقلال خوزستان از هفته ششم لیگ برتر که در آن به خاطر شکستگی بینی حضور نداشت در سایر مسابقات نیم‌فصل اول در ترکیب اصلی تیم اصفهانی قرار گرفت. امیر قلعه‌نویی برخلاف یحیی گل‌محمدی و مجتبی حسینی که بیشتر از دانیال در خط میانی استفاده می‌کردند در اکثر مسابقات فصل جاری او را در سمت راست خط دفاعی به کار گمارد.

اسماعیلی‌فر در تک‌مسابقه ذوب‌آهن در جام حذفی هم برای ذوب‌آهن به میدان رفت تا جمع دفعات حضورش در دیدارهای رسمی تیم اصفهانی در فصل جاری به ۱۵ بازی برسد.

مهدی مهدی‌پور: اصفهانیِ باسابقه بازی در تهران

این هافبک ۲۳ ساله اگرچه ساخته و پرداخته باشگاه‌های اصفهانی است اما برخلاف اسماعیلی‌فر به غیر از ذوب‌آهن سابقه بازی در یک تیم دیگر لیگ برتری را هم دارد. این هافبک میانی که به عنوان هافبک دفاعی و هجومی هم می‌تواند بازی کند در لیگ دوازدهم به عضویت تیم بزرگسالان ذوب‌آهن درآمد اما پس از یک فصل حضور در این تیم برای آنکه در شرایط مسابقه قرار گیرد به راه‌آهن پیوست. مهدی‌ پیش از آنکه به ذوب‌آهن بازگردد یک فصل و نیم در عضویت تیم تهرانی بود. این بازیکن سابق تیم‌های پایه ذوب‌آهن در مدت حضورش در تیم اصلی در بیش از ۹۰ مسابقه رسمی برای تیم اصفهانی به میدان رفت. او یکی از بهترین پاسورهای لیگ برتر ایران به حساب می‌آید.

مهدی‌ در آستانه شروع فصل جاری آسیب دید و مقطع ابتدایی لیگ هفدهم را به همین دلیل از دست داد. این بازیکن پس از رهایی از بند مصدومیت در فاصله هفته‌های ششم تا یازدهم در ۶ مسابقه متوالی در ترکیب اصلی ذوب‌آهن به میدان رفت. در دیدار برابر تیم‌های سپیدرود و فولاد در هفته‌های دوازدهم و سیزدهم به عنوان بازیکن جایگزین به زمین آمد و از بازی با پرسپولیس در هفته چهاردهم به ترکیب اصلی بازگشت. این بازیکن در ۱۰ مسابقه از دور رفت لیگ هفدهم برای ذوب‌آهن بازی کرد.

مهدی‌پور در تک‌بازی ذوب‌آهن در جام حذفی برای ذوب‌آهن ۹۰ دقیقه بازی کرد تا جمع دفعات حضورش در دیدارهای رسمی تیم اصفهانی در فصل جاری به ۱۱ مسابقه برسد.

احسان پهلوان: از تبریز شروع کرد، در اصفهان درخشید، به تبریز بازگشت

این هافبک ۲۴ ساله اهل بجنورد اگرچه با ذوب‌آهن نام خود را در فوتبال ایران بر سر زبان‌ها انداخت اما فوتبال حرفه‌ای را از تبریز و تیم گسترش فولاد آغاز کرد. او در لیگ سیزدهم با نظر فرهاد کاظمی به ذوب‌آهن آمد و پس از یک فصل حضور در این تیم به سپاهان قرض داده شد. پهلوان پس از پایان حضور قرضی خود در سپاهان به ذوب‌آهن بازگشت. این بازیکن در مدت حضورش در جمع سبزپوشان اصفهانی در نزدیک به ۱۳۰ مسابقه رسمی برای ذوب‌آهن به میدان رفت.

احسان در هفت مسابقه ابتدایی لیگ هفدهم در ترکیب اصلی ذوب‌آهن قرار گرفت اما پس از نمایش ناامیدکننده‌اش در دیدار با استقلال تهران از هفته هفتم لیگ برتر مورد غضب امیر قلعه‌نویی قرار گرفت و به سکو و نیمکت تبعید شد تا اینکه از دیدار با پارس جنوبی در هفته دهم به ترکیب ذوب‌آهن بازگشت اما به واسطه عملکرد ضعیفش نه تنها بین ۲ نیمه همان مسابقه تعویض شد که در دیدار هفته بعد برابر تراکتورسازی هم ۹۰ دقیقه روی نیمکت نشست. پس از آن در سه مسابقه متوالی برابر تیم‌های سپیدرود، فولاد و پرسپولیس در ترکیب اصلی ذوب‌آهن قرار گرفت تا اینکه آخرین بازی رسمی خود برای تیم اصفهانی را به عنوان بازیکن جایگزین در دیدار مقابل نفت تهران از هفته پانزدهم لیگ برتر انجام داد.

پهلوان در تک‌دیدار ذوب‌آهن در جام حذفی در ترکیب اصلی ذوب‌آهن قرار گرفت تا جمع دفعات حضورش در دیدارهای رسمی تیم اصفهانی در فصل جاری به ۱۳ مسابقه برسد.

/صبا خیابانی/

کد خبر 331359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.