بازرگانی و کشاورزی حوزه‌ای جدید برای تعریف روابط اصفهان و لهستان

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان و لهستان می توانند روابط نزدیکی در بخش بازرگانی و کشاورزی تعریف کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا قاسمعلی جباری در دیدار با هیات دوستی پارلمانی لهستان، افزود: استان اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور در بخش های کشاورزی، گردشگری و خدماتی می تواند زمینه تعاملات تجاری بین ایران و لهستان را تقویت کند.

وی با اشاره به رشد اقتصادی قابل توجه لهستان طی یک دهه اخیر، گفت: لهستان می تواند با ایران بویژه استان اصفهان روابط تجاری و سرمایه گذاری مشترکی تعریف کند.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: نیروی متخصص جوان و انرژی دو مزیت استان اصفهان در راستای همکاری با لهستان است که می تواند سطح مبادلات تجاری و سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور را افزایش دهد.

وی ایران را شاهراه اتصال غرب به شرق آسیا برشمرد و گفت: بازار ۴۰۰ میلیون نفری کشورهای اطراف ایران  نقش مهمی در تقویت روابط تجاری این کشور  با سایر کشورها داشته باشد.

جباری تاکید کرد: اصفهان و لهستان می توانند روابط نزدیکی در بخش بازرگانی و کشاورزی تعریف کنند.

معاون هیات دوستی پارلمانی لهستان و ایران در این دیدار، گفت: اصفهان یک جایگاه خاصی در لهستان دارد زیرا این شهر در جنگ جهانی دوم میزبانی لهستانی های  بودند که از جنگ به ایران مهاجرت کردند.

نوربرگ بریسکی افزود: استان اصفهان دارای پتانسیل قابل توجهی در توسعه روابط اقتصادی ایران و لهستان است.

وی از خواهرخواندگی اصفهان کراکوف لهستان طی ماه های آینده خبر داد و گفت: پارلمان لهستان از این خواهرخواندگی حمایت می کند.

کد خبر 331357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.