استارت‌آپ‌ها تاثیرگذاری زیادی در حوزه مدیریت شهری نداشتند

شهردار مشهد مقدس با اشاره به ظرفیت بالایی که در حوزه استارت آپ‌ها وجود دارد، گفت: با وجود فرصت‌های مختلفی که در شهرداری‌ها وجود دارد، استارت آپ‌ها تاثیرگذاری زیادی در حوزه مدیریت شهری نداشتند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهدمقدس، تقی‌زاده خامسی در جشنواره بین المللی «کارآفرین شو 2017» و همچنین نخستین جشنواره «کودک و نوجوان و کارآفرین» که به همت شهرداری مشهد در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهارکرد: در ایران هر زمانی که نامی از استارت‌آپ به میان می‌آید، همه آرزویشان رسیدن به گوگلی است که درآمدی بیش از 400 میلیارد دلار دارد.
وی ادامه داد: با این حال در 30 کشور دنیا، شاهد وجود استارت‌آپ‌هایی به مبلغ حداقل یک میلیارد دلار بوده‌ایم و می‌توان در این مسیر گام‌های جدی برداشته شود.
شهردار مشهد مقدس با بیان اینکه کمتر از یک درصد از میزان تولید ناخالص ملی کشور ما صرف کارهای پژوهشی می‌شود، اضافه کرد: در دنیا، کارهای مرتبط با استارت‌آپ بر مبنای کمک‌های دولتی پایه‌گذاری نمی‌شود و تمامی افراد فعال در این حوزه باید امید خود را از بودجه‌ها و کمک‌های دولتی ببرند.
وی افزود: به معنای دیگر استارت‌آپ، فکری بدون برنامه‌ریزی قبلی است که فرآیند برنامه به خودی خود در مراحل اجرایی آن ایجاد می‌شود.
تقی‌زاده خامسی همچنین با اشاره به سرآغاز یکی از ایده‌های استارآپی معروف کشور که هم‌اکنون جایگاه بسیار بزرگی را داراست، بیان کرد: این ایده در روزهای نخست در یک ملک 40 متری در یکی از خیابان‌های تهران آغاز شد و هم اکنون، یکی از مهم‌ترین مجموعه‌ها در حوزه کاری خود است.
وی با بیان اینکه استارت‌آپ بر پایه فناوری، عادات قدیمی را منسوخ کرده و از بین می‌برد، تصریح کرد: در همین راستا در شهرداری مشهد نیز زیرساخت بسیار خوبی به نام سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود دارد که با وجود قدرت بالا در حوزه سخت افزاری و امکان درون سازمانی، هنوز از ظرفیت آن به درستی استفاده نشده است.
شهردار مشهد مقدس با درخواست از فعالان حوزه استارت‌آپ برای ایده‌پردازی در زمینه‌های مختلف مدیریت شهری تاکید کرد: موضوعاتی همچون حمل و نقل، خدمات شهری، تسهیل در امور شهرسازی و صدور پروانه از جمله مباحثی است که می‌توان در حوزه ساخت اپلیکیشن‌ها به آنها توجه کرد و با وجود اقدامات مقطعی و گذرا در این حوزه، نیازمند حضور جدی‌تر مبتکران عرصه استارآپ هستیم.
در پایان این مراسم، با حضور شهردار مشهد مقدس از افراد برتر در جشنواره‌های بین‌المللی «کارآفرین شو 2017» و «کودک و نوجوان و کارآفرین» تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 331261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.