مشکل فقط دفترچه خدمت سربازی نبود

سه بازیکن تیم فوتبال ذوب‌آهن در حالی برای گذراندن خدمت سربازی راهی تبریز خواهند شد که گفته شده همه ماجرای جدایی‌شان مربوط به خدمت سربازی نیست و موضوعات دیگری هم در این جدایی دخیل است.

خبرگزاری ایمنا - گروه ورزشی - مسعود افشاری: ذوب‌آهن در طول ۶ هفته ابتدایی لیگ آنقدر بدشانس بود که انواع و اقسام مصدومیت به سراغ بازیکنان اصلی و کلیدی تیمش آمد و اوج آن پارگی رباط صلیبی قاسم حدادی‌فر در همان اولین مسابقه لیگ بود و باعث شد دست امیر قلعه‌نویی برای داشتن یک تیم کامل بسته شود. با این حال در هفته‌های پایانی منتهی به نیم فصل شرایط در حالت طبیعی قرار گرفت و حتی در این ۲ مسابقه آخر مهدی رجب‌زاده هم شرایط بازی پیدا کرد تا حداقل از این لحاظ ذوب‌آهن به نیم فصل دوم لیگ امیدوار شود. اما هنوز شیرینی برد در مقابل نفت طلاییه از زیر زبان ذوب‌آهنی‌ها نرفته بود که خبر جدایی سه بازیکن جوان و باکیفیت این تیم کام هواداران ذوب‌آهن را تلخ کرد. احسان پهلوان، مهدی مهدی‌پور و دانیال اسماعیلی‌فر سه بازیکنی هستند که دفترچه آماده به خدمت خودشان را دریافت کرده‌اند تا در نیم فصل راهی شهر تبریز شوند و پیراهن تراکتورسازی را بر تن کنند.

تراکتور در شرایطی این فصل را با هدایت یحیی گل‌محمدی و مجتبی حسینی آغاز کرد که به خاطر مشکلات فصل گذشته از خرید بازیکن در فصل نقل و انتقالات محروم بود و با پایان یافتن این مدت می‌تواند در نیم فصل بازیکن جدید جذب کند و در این شرایط سه بازیکن ذوب‌آهن بهترین خرید برای تراکتورسازی به حساب می‌آیند. در مورد احسان پهلوان که در همان ابتدای فصل شایعات بسیار زیادی در مورد جدایی‌اش وجود داشت و قابل پیش‌بینی بود که پهلوان در نیم فصل به تبریز برود اما جدایی مهدی‌پور و اسماعیلی‌فر بیشتر شبیه به یک شوک بزرگ بود و حتی جلسه چند ساعته روز پنج‌شنبه مدیرعامل ذوب‌آهن با این بازیکنان هم باعث نشده که از تصمیم خودشان برگردند. به هر حال زمانی‌که بازیکن دفترچه آماده به خدمت دریافت می‌کند مشمول خدمت سربازی خواهد بود و این یعنی ذوب‌آهن در شرایط فعلی اختیاری برای حفظ بازیکنان سرباز خودش ندارد و تنها خودشان می‌توانستند با ایجاد تأخیر در گرفتن دفترچه و استفاده از مزایای تحصیلی این نیم فصل را هم با ذوب‌آهن به پایان برسانند و از ابتدای لیگ هجدهم به تبریز بروند.

خدمت سربازی بهانه است

اما پیگیری‌های خبرنگار ایمنا نشان می‌دهد که همه ماجرا فقط مربوط به دفترچه آماده به خدمت نیست و گفته شده که این سه بازیکن کلاً با سبک کاری امیر قلعه‌نویی دچار مشکل شده‌اند به خصوص مهدی مهدی‌پور که در این چند سال مهره فیکس ذوب‌آهن بود اما در این فصل در اکثر مسابقات یا به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده و با به عنوان بازیکن تعویضی از زمین خارج شده است. امیر قلعه‌نویی در این سال‌ها تبدیل به پرافتخارترین مربی لیگ برتر شده ولی بدون شک یکی از نقاط ضعف بود سبک کاری‌اش در استفاده از بازیکنان جوان و کم تجربه است که باعث شده این سرمربی در طی سال‌های کار خودش کمتر بازیکن جوان و ناشناخته‌ای را به فوتبال ایران معرفی کند و در اکثر تیم‌هایی که حضور داشته بیشتر از بازیکنان مطرح و اسم و رسم ‌دار استفاده کرده است. به صورت طبیعی همین تفکر باعث شده تا در این فصل هم جوانانی که همگی دست پرورده یحیی گل‌محمدی و مجتبی حسینی بودند امروز از لحاظ کاری با سرمربی تیمشان به مشکل بر بخورند و حتی این مسئله را در جلسه روز چهارشنبه به سعید آذری اعلام کرده‌اند تا هیچ راهی به جز جدایی از ذوب‌آهن برایشان باقی نماند. در این شرایط ذوب‌آهن برای پر کردن جای خالی بازیکنانش که بابت انتقالشان پولی هم نگرفته کاری بسیار سخت و غیرمنتظره در پیش دارد و بدون شک بازیکنی در بازار حضور ندارد که بتواند جای خالی هر کدام از این سه مهره جداشده ذوب‌آهن را پر کند و امیر قلعه‌نویی مجبور است تا از داشته‌های فعلی خودش استفاده لازم را ببرد.

کد خبر 331236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.