نقش مردم در فرهنگ جدی گرفته شود

مدیرعامل سابق سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری اصفهان گفت: به نقش مهم مردم در پیشرفت فرهنگ نباید بی توجهی کرد چرا که امروزه با استفاده از همین روش، فعالیت های فرهنگی ملل مختلف پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر بقایی در جلسه تکریم و معارفه معاون و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تحلیل هایی در رابطه با اینکه چرا به موفقیت در حوزه فرهنگ نمی رسیم اظهار کرد: در سالهای بسیار دور در نهادهای عرفی ما بنابر اقتضائات زمانه ای که در آن قرار داشتیم باید یکسری از فرهنگ ها و مسایل از جمله مباحث مذهبی مخفی می ماند از این رو ما به دلیل پنهان کاری که باید انجام می دادیم در خودمان فرو رفتیم و گروه های دیگر به شکل های گسترده فعالیت های خودشان را آغاز کردند و شاید امروز روان شناسان این موضوع را به اسم درون گرایی اجتماعی بشناسند.

مدیرعامل سابق سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان ادامه داد: این رویه سالهای متمادی ادامه داشت و گروه های مختلفی درمیان مذاهب، آداب و غیره بوجود آمد و ما از اجرای اصول خود تا حدودی خارج شدیم.

بقایی با اشاره به اینکه به عنوان مثال امروزه ممکن است از نقطه استقلال به عنوان مهم ترین مولفه فرهنگ و مذهبمان ضربه بخوریم بیان کرد: بچه های انقلابی دغدغه دارند تا از تولیدات ملی استفاده کنند در صورتی که در سایر رویکردها تنها تفکر به میزان زیبایی هاست، به عنوان مثال در گوشی های تلفن همراه این موضوع به وضوح مطرح است.

وی با اشاره به نقش مهم افرادی که در مسند اجرایی کشور هستند و می توانند این مباحث را دنبال کنند گفت: باید این موضوع مهم و در عین حال ساده توسط افراد مجری مد نظر باشد تا علاوه بر زیبایی به کیفیت بخشی کالاها و خدمات نیز توجه شود.

مدیرعامل سابق سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه اولین کاری که هر مدیری باید در مسند خود انجام دهد ارزیابی از محل مدیریت خود است افزود: مدیر باید ابتدا متوجه شود در چه مکانی است تا عملکرد مثبتی هم داشته باشد.

بقایی با اشاره به نقش مدیران حوزه فرهنگی، رسانه ای در معرفی آموزه های دینی اظهارکرد: در گذشته یک صدا و سیما و یک حوزه بود و این دو با هم موفق بودند. اما امروزه شبکه های ماهواره ای با هم دست به تخریب فرهنگ ما زده اند.

وی تصریح کرد: امروزه شبکه های مختلفی از جمله ماهواره ها و کانال های تلگرامی گرفته تا سایت ها و غیره قصد تخریب فرهنگ ما را داشته تا نقش مردم در فرهنگ کمرنگ تر شود، درحالی که باید نقش مردم در فرهنگ بسیار جدی گرفته شود چرا که امروزه با استفاده از همین روش فعالیت های فرهنگی ملل مختلف پیگیری می شود.

مدیرعامل سابق سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان گفت: باید کمک کرد تا مردم در این حوزه نقش داشته باشند، با توجه به این موضوع ریل گذاری برای حرکت به سوی آینده مطلوب انجام و مسیر مشخصی ارائه شده است.

کد خبر 330931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.