برپایی ۲ بیمارستان صحرایی در خاش و ایرانشهر توسط نزاجا

معاون بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش از برپایی ۲ بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های خاش و ایرانشهر خبر داد.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا، امیر سرتیپ دو پزشک «شهنام بابلی» معاون بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش در حاشیه رزمایش مردم‌یاری محمد رسول الله (ص) ارتش در جمع خبرنگاران گفت: در این رزمایش نیروی زمینی ۲ بیمارستان صحرایی در روستای ده رئیس در ۸۰ کیلومتری شهر خاش و بمپور ایرانشهر برپا کرده است.  

وی با بیان اینکه در نخستین روز رزمایش بزرگ مردم یاری محمد رسول الله (ص) خدمات مختلفی ارائه شده است، افزود: در بیمارستان صحرایی نیروی زمینی مستقر در ایرانشهر تعداد ۲ هزار و ۱۴ ویزیت تخصصی، یک هزار ویزیت عمومی، ۳۶۸ ویزیت پاراکلینیک، ۲۸۰ ویزیت داندانپزشکی و ٢٣ عمل جراحی انجام شد.  

امیر بابلی تصریح کرد: همچنین در این بیمارستان یک هزار و ۲۰۰ نفر نسخه رایگان دارو دریافت کردند.

وی در ادامه تشریح فعالیت‌های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان گفت: در بیمارستان خاش هم یک هزار نفر مراجعه کردند که از این تعداد ۳۰۰ ویزیت پاراکلینیک، ۱۳۰ ویزیت دندانپزشکی و ۲ عمل جراحی و باقی هم مراجعات عمومی بوده است که یکی از این عمل‌ها، عمل جراحی مغز و اعصاب بود.  

امیر بابلی که عمده مراجعات مردم مناطق محروم شرق و جنوب شرق کشور را  ناشی از عدم رعایت بهداشت عنوان کرد، گفت: بیشترین مراجعات در این ۲ روز به جهت ابتلا به بیماری‌های مرتبط با عدم رعایت بهداشت فردی و به جهت کمبود سطح آگاهی از بهداشت فردی است.

وی با اشاره به تلاش در جهت ارتقای سطح آگاهی مردم منطقه نسبت به مسائل بهداشتی افزود: نبود امکانات باعث شده برخی بیماری‌ها در افراد عمق و نفوذ بیشتری پیدا کند، از این رو سعی شد تا در تمام مدارس منطقه و در بین دانش آموزان بسته‌های بهداشت فردی توزیع و آموزش‌هایی مرتبط با این حوزه ارائه شود.

کد خبر 330887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.