فرهنگ استفاده از کپسول ایمنی در خودروها در بین شهروندان نهادینه شود

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان گفت: باید فرهنگ استفاده از کپسول ایمنی در خودروها در بین شهروندان برای حفظ جان و مال خود نهادینه شود.

بهزاد بزرگزاد در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: وجود کپسول ایمنی در خودرو باعث احساس امنیت در راننده و سرنشینان آن خودرو می شود. 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه فرهنگ استفاده از کپسول ایمنی در خودرو باید در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: همان طور که تبلیغات و اطلاع رسانی درباره خطرات چرخ گوشت ، خانواده ها را در جلوگیری از حوادث ناخواسته هوشیار کرد یا همان طور که بحث کمربند ایمنی و استفاده از کلاه ایمنی برای رانندگان خودرو و راکبان موتورسیکلت به یک باور برای حفظ سلامت جانی افراد تبدیل شده است، باید فرهنگ استفاده از کپسول ایمنی در خودروها نیز در سطح جامعه نهادینه شود.

بزرگزاد با اشاره به اینکه تقاضای شهروندان برای استفاده از این دستگاه ها به ویژه در خودرو اندک است، گفت: باید همه متولیان و دست اندرکاران و کارشناسانی که در زمینه اطفای حریق فعالیت می کنند با اطلاع رسانی به موقع و صحیح ، مردم را نسبت به مزایای استفاده از چنین دستگاه هایی که به نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود، آگاه کنند.

وی با بیان این مطلب که آتش سوزی از یک نقطه کوچک شروع می شود و به سرعت قابل کنترل است، افزود: بارها مشاهده شده است که یک خودرو در اثر تصادف یا سایر موارد دچار آتش سوزی می شود و راننده و سرنشینان اقدام به ریختن خاک یا شن در محل آتش می کنند اما اگر خودرو دارای کپسول اطفای حریق باشد نیازی به این کار نیست.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه زمانی ژیان، فولکس، پیکان وغیره ماشین روز بودند، تاکید کرد: اما امروز خودروهای مدرن با هزینه بالا تولید می شود و یک آتش سوزی کوچک می تواند نه تنها سرمایه مادی یک فرد، بلکه جان او را هم بگیرد، لذا قاعده دفع خطر احتمالی حکم می کند که کپسول اطفای حریق در داخل خودرو وجود داشته باشد.

کد خبر 330867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.