چالش دیوانه‌وار کی‌روش برای ملی‌پوشان غیرتهرانی

راه‌حل عجیب سرمربی تیم ملی برای رساندن بازیکنان لیگ برتری به سطح بازی در جام جهانی، ملی‌پوشان شاغل در تیم‌های غیرتهرانی را به دردسر وحشتناکی خواهد انداخت.

به گزارش ایمنا، کارلوس کی‌روش در نشست خبری اخیرش یک بار دیگر در جمع خبرنگاران تأکید کرده است که بازیکنان شاغل در لیگ داخلی با سطح مناسب برای بازی در جام جهانی فاصله دارند. سرمربی تیم ملی برای آنکه این دسته از بازیکنان به سطح مدنظر برسند یک پیشنهاد عجیب دارند و آن اینکه ملی‌پوشان پس از هر مسابقه از لیگ برتر یک الی یک روز و نیم در اختیار تیم ملی قرار بگیرند.

راه‌حل پیشنهادی کی‌روش طبیعتاً سرمربیان تیم‌های تهرانی را هم برای برنامه‌ریزی تمرینات تیم‌شان به دردسر خواهد انداخت اما بدون تردید بازیکنان تیم‌های غیرتهرانی و از جمله ملی‌پوشان سپاهان و ذوب‌آهن را به مراتب بیشتر به چالش خواهد کشید زیرا اردوهای مدنظر سرمربی تیم ملی قاعدتاً در پایتخت برگزار خواهند شد و این یعنی که این دسته از بازیکنان باید در طول هفته یک سفر اضافه رفت و برگشت به پایتخت را به جان بخرند مگر آنکه آخرین بازی آنها در لیگ در تهران برگزار شود که در این صورت آنها فقط کمی دیرتر از سایر همبازیانشان به شهر محل اقامت خود برمی‌گردند.

سرمربی تیم ملی این ایده را به این دلیل مطرح کرده است که به خاطر تقارن با مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا امکان برگزاری اردو از یک ماه پیش از جام جهانی وجود ندارد. مرد پرتغالی که برای اجرای این راه‌حل نامتعارف کاملاً مصمم به نظر می‌رسد البته حتماً بهتر از هرکسی می‌داند که این سفرهای مکرر هفتگی ملی‌پوشان شاغل در تیم‌های غیرتهرانی را فرسوده خواهد کرد.

حتی اگر در نظر داشته باشیم که تیم‌های سرخابی پایتخت نسبت به سایر تیم‌ها سهم به مراتب بزرگ‌تری از تیم ملی دارند هم تغییر چندانی در صورت مسئله ایجاد نخواهد شد زیرا از یک طرف چند ملی‌پوش مهم در عضویت تیم‌های غیرتهرانی هستند و از طرف دیگر غیبت لژیونرها در این اردوهای یک‌روزه طبیعتاً سهم سایر باشگاه‌ها از تیم ملی را افزایش خواهد داد.

کد خبر 330851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.