افزایش ۱۵ درصدی شهریه ها / فعالیت ۲ هزار مدرسه غیر انتفاعی در استان

رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه ۲ هزار مدرسه در دوره های تحصیلی مختلف در استان فعال اند، گفت: افزایش نرخ شهریه در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ بر اساس ماده قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی و با توجه به شاخص های مندرج حدود ۱۵ درصد است.

حسن محبی در گفت و با  گو خبرنگار جامعه ایمنا در مورد مدارس غیر انتفاعی استان و تعداد و امکانات این مدارس اظهار کرد: مدارس غیر دولتی توسط افراد حقیقی و یا حقوقی پس از طی مراحل قانونی تاسیس می شوند و حدود ۲ هزار مدرسه در دوره های تحصیلی مختلف و پیش دبستانی غیر دولتی با مجوز اداره کل آموزش و پرورش در سراسر استان فعال هستند.

محبی ادامه داد: تجهیزات و امکانات این مدارس مطابق با استانداردهای مدارس دولتی و در مواردی بالاتر از استاندارد های مدارس دولتی است.

وی  اظهار داشت: استان اصفهان در حوزه مدارس و مراکز  غیر دولتی به نوعی در کشور پیشگام است و در حال حاضر در این استان بیش از دو هزار مدرسه غیر دولتی و ۷۷۲ مرکز آموزشی فعال،   ۷۵ مدرسه آموزش از راه دور و ۱۶۵ مدرسه هیات امنایی فعالیت دارند.

افزایش ۱۵ درصدی شهریه ها در سال ۹۶

رئیس اداره مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش اصفهان درباره  افزایش شهریه در مدارس غیردولتی و مبنای این افزایش شهریه به در پاسخ به سوال ایمنا گفت: افزایش نرخ شهریه در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ بر اساس ماده قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی  و پرورشی  و با توجه به شاخص های مندرج در این ماده تعیین شده که به طور میانگین حدود ۱۵ درصد است.

محبی با اذعان به این نکته از یک و نیم میلیون دانش آموزی که در مدارس غیر دولتی کشور تحصیل می‌کنند، یک دهم جمعیت مربوط به استان اصفهان گفت:  ۱۸.۵ درصد از دانش آموزان استان اصفهان در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند.

وی عنوان کرد:  مدارس غیردولتی موظف اند در قبال شهریه دریافتی امکانات و خدمات مورد نیاز و مصوب را در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

  رئیساداره مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش اصفهان‌ در تشریح خدمات مدارس غیر دولتی توضیح داد: این خدمات شامل کلاس های فوق برنامه ای است که هزینه آن در شهریه مصوب شده و مدارس ملزم به تشکیل این کلاس ها هستند و بخش دیگر  شامل کلاس های فوق برنامه غیر درسی است که با تصویب انجمن اولیا و مربیان مدارس و تایید اداره متبوع قابل اجرا است و هزینه آن جداگانه دریافت می شود.

 تدوین آئین‌نامه های واحد، پیش نیاز حل مشکلات مدارس غیر دولتی

رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به چالشهای پیش روی مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی، تاکید کرد: برای حل این معضلات نیازمند تدوین آئین‌نامه های واحد هستیم و حل مشکلات مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی باید در وزارت آموزش و پرورش برطرف شود تا دچار چندگانگی در حل این مشکلات نباشیم.

محبی در زمینه تخلفات صورت گرفته در این مدارس و انجام برخوردهای لازم با مدیران این مدارس، در پاسخ به سوال ایمنا گفت: نظارت بر عملکرد آموزشی و پرورشی مدارس و مراکز غیر دولتی با شورای نظارت شهرستان و ناحیه است و چنانچه مدیران موسس یا کارکنان مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی مرتکب تخلف شوند، بر حسب مورد طبق ماده ۳۴ و ۳۵ قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب ۹۵/۹/۱۴ مجلس شورای اسلامی به تخلفات صورت گرفته رسیدگی خواهد شد.

 

کد خبر 330727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.