شهرداری اصفهان نگاه مثبتی به پیوند خواهرخواندگی اصفهان و کراکوف لهستان دارد

رئیس انجمن دوستی ایران و لهستان گفت: در این مدتی که طرح خواهر خواندگی اصفهان و شهر تاریخی کراکوف لهستان از سوی انجمن پیشنهاد شد شهرداری اصفهان برنامه‌های متعددی در بخش‌های مختلف در ارتباط با لهستان برگزار کرده و این سبب شده مردم اصفهان با لهستان آشنایی بهتری پیدا کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از انجمن دوستی ایران و لهستان، رضا نیک‌پور با اشاره به خواهر خواندگی اصفهان و کراکوف لهستان اظهارکرد: پیشنهاد خواهرخواندگی اصفهان و شهر تاریخی کراکوف لهستان نزدیک به ۲ سال است که از سوی انجمن دوستی ایران و لهستان تحت نظر سفارت جمهوری لهستان در ایران به شهرداری اصفهان مطرح شده است.

وی افزود: در این مدت انجمن رایزنی‌ها و مکاتباتی برای پیوند این ۲ شهر از لحاظ سیاسی، امنیتی و دیپلماتیک با مسئولان مربوطه برگزار کرده است.

رئیس انجمن دوستی ایران و لهستان بیان کرد: این پیگیری از سوی شهرداری اصفهان مورد استقبال قرار گرفته و ما از این استقبال خوشحال هستیم که شهرداری اصفهان نگاه مثبت و موثری در این پیوند خواهر خواندگی دارد و از اینکه از این طرح تمام قد حمایت کرده خوشحال هستیم.

وی تصریح کرد: اصفهان و لهستان حتی پیش از جنگ جهانی دوم رابطه خوبی با هم داشته‌اند و این ارتباط دیرینه حتی در دوران صفویه نیز وجود داشته، این ۲ ملت با هم ارتباط تاریخی دارند در واقع این ۲ کشور ارتباط ۵۴۰ ساله روابط دیپلماتیک دارند.

نیک‌پور خاطرنشان کرد: در این مدتی که طرح خواهر خواندگی اصفهان و شهر تاریخی کراکوف لهستان از سوی انجمن پیشنهاد شد شهرداری اصفهان برنامه‌های متعددی در بخش‌های مختلف در ارتباط با لهستان برگزار کرده و این سبب شده مردم اصفهان با لهستان آشنایی بهتری پیدا کنند و حتی سبب دلگرمی ما برای ادامه روند این پیوند خواهر خواندگی شد.

تایید سازمان توسعه خواهرشهرهای ایران مبنی بر خواهر خواندگی اصفهان و کراکوف

وی به سخنان سناتور آندرس در آیین اختتامیه نمایشگاه عکس متولدین لهستان مستقل؛ اشاره کرد و گفت: شهردار اصفهان برای خواهر خواندگی اصفهان و یکی از شهرهای لهستان موافقت کرده است تا از این اشتراکات استفاده کنیم.

رئیس انجمن دوستی ایران و لهستان گفت: پیشنهاد خواهر خواندگی اصفهان و کراکوف به تاییدیه سازمان توسعه خواهرشهرهای ایران نیز رسیده است و همه چیز برای این پیوند مهیاست.

وی بیان کرد: امیدواریم شهرداری اصفهان با اقدامات ارزشمندی که تاکنون انجام داده در ادامه مسیر این انجمن را برای ایجاد این پیوند یاری کند تا در آینده نزدیک شاهد عقد خواهر خواندگی اصفهان با کراکوف لهستان یکی از شهرهای اروپایی که نزدیکی فرهنگی، معماری و شهری زیادی با اصفهان دارد، باشیم.

کد خبر 330671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.