معاینه فنی مستمر خودروها در کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار است

رییس ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان گفت:۷۰ درصد آلودگی هوای کلانشهرها ناشی از تردد وسایل حمل و نقل موتوری است که با معاینه فنی خودروها به صورت مستمر و صحیح می توان این درصد آلودگی هوا را کاهش داد.

جمشید جمشیدیان در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: معاینه فنی خودروها، یکی از راهکارهای مؤثر در کنترل خودروهای آلاینده است و تحقیقات انجام شده نیز نشان می­ دهد انجام صحیح معاینه فنی خودروها می تواند سالانه مواد آلاینده را به میزان ۴۲۵ هزار تن کاهش دهد.

وی با تاکید بر اینکه در شهر اصفهان به هیچ عنوان معاینه فنی به صورت تلفنی انجام نمی شود، گفت: معاینه فنی مستمر در کاهش آلودگی هوا مؤثر است زیرا براساس آمارهای موجود۷۰ درصد آلودگی هوای کلانشهرها ناشی از تردد وسایل حمل و نقل موتوری است که با معاینه فنی مستمر و صحیح می توان این آلودگی هوا را کاهش داد.

رییس ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه ساعات کاری مراکز معاینه فنی خودروها افزایش یافته است، ادامه داد: شهروندان می توانند از ساعت۷:۳۰ دقیقه صبح الی ۱۷:۳۰ دقیقه به ۸ مرکز فعال معاینه فنی شهر مراجعه کنند.

جمشیدیان به محل های مراکز معاینه اشاره کرد و گفت: مراکز معاینه فنی ارغوانیه، جی، همدانیان، تاکسیرانی در سه راهی جاده دولت آباد، مرکز معاینه فنی آتشگاه در خیابان آتشگاه بعد از چهارراه بهشت، مرکز قاسمیان در خوراسگان، مرکز لطیفی در خوراسگان، مرکز معاینه فنی راهور در ابتدای جاده شیراز، بعد از پل راه آهن، مرکز معاینه فنی گمرک ابتدای جاده شیراز جنب پل راه آهن آماده خدمات رسانی به شهروندان است.

کد خبر 330670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.