فوریت های پزشکی اصفهان، ۱۲ بیمار ایست قلبی را در آبان‌ماه احیا کردند

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به انجام ۱۷ هزار و ۱۹۰ ماموریت اورژانس پیش‌بیمارستانی در این استان در آبان ماه امسال، گفت: در این مدت، تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی استان اصفهان موفق شدند ۱۲ بیمار ایست قلبی- تنفسی را احیا کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، دکتر غفور راستین با بیان اینکه در آبان ماه امسال ۱۰۸ هزار و ۱۵۹ تماس با اتاق‌های فرمان اورژانس ۱۱۵ استان اصفهان برقرار شد، اظهار کرد: از مجموع این تماس‌ها، ۱۷ هزار و ۱۹۰ ماموریتِ امدادرسانی انجام شد که ۱۴ هزار و ۶۴۶ مورد شهری و ۲ هزار و ۵۴۴ مورد جاده‌ای بود.
وی افزود: از کل ماموریت‌های انجام شده، ۱۲ هزار و ۱۸۳ ماموریت غیرتصادفی و ۵ هزار و ۷ ماموریت،‌ تصادفی بود که در این ماموریت‌ها، ۱۲ هزار و ۲۵۹ بیمار و مصدوم پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی، توسط آمبولانس به بیمارستان‌ منتقل و ۳ هزار و ۲۷۹ نفر با تلاش تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در آبان ماه امسال، پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی ۱۲ بیمار ایست قلبی- تنفسی را به صورت موفق احیا کردند و به ۴ مادر باردار، در زایمان نوزاد خود یاری رساندند.
راستین خاطرنشان کرد: در این مدت، یک هزار و ۷۹۳ بیمار قلبی، ۸۵۹ بیمار با مشکل تنفسی و ۳۹۳ نفر با مشکلات زنان و زایمان از خدمات فوریت‌های پزشکی استان اصفهان بهره‌مند شدند.
وی یادآور شد: همچنین در آبان ماه امسال، ۷۷۱ حادثه ناشی از سقوط، ۳۷ مورد مسمومیت با منوکسیدکربن و ۲ مورد غرق شدگی به اتاق فرمان‌های ۱۱۵ استان اصفهان گزارش شد و برای مصدومان این حوادث، درخواست امدادرسانی صورت گرفت.

کد خبر 330527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.