حل مشکل ریزگردها با کاشت درخت و تعطیلی معادن  شرق امکان پذیر است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعطیلی معادن شرق، کاشت درخت با نیاز آبی کم و مالچ پاشی از اقدامات موثری است که می تواند در جهت کاهش ریزگرد های شرق اصفهان موثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر علی عابدی صبح امروز در آیین افتتاح طرح مقابله با بیابان زایی و ریزگردها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از کمبود آب دومین مساله ای که اصفهان به طور جدی با آن درگیر است؛ خطر و تهدید ریز گرد هاست. مشکلی که مجلس نیز برای پایان دادن به آن در کل کشور و اصفهان ورود پیدا کرده است.  

عابدی افزود: برای حل مشکل ریزگردها باید نخست تکلیف معادن شرق اصفهان که خود یکی از عوامل تولید ریزگرد هستند، مشخص شود. سپس با کاشت درخت با نیاز آبی کم و مالچ پاشی مانع از بیابان زایی در منطقه شویم.  

وی در ادامه گفت: به منظور توسعه جنگل های کم آب از شهرداری اصفهان خواسته شده تا از این طرح در گسترش فضاهای سبز شهر الگو بگیرد.  

عابدی خاطر نشان کرد: به طور جدی و مصمم به دنبال تامین منابع مالی هستیم تا با ایجاد یک کمربند سبز  در کل شهرستان اصفهان از جرقویه تا ورزنه و از بیابان های سجزی تا نایین با پدیده بیایان زایی در استان مقابله کنیم.  

کد خبر 330482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.