نیازهای معلولان با همکاری بهزیستی و مدیریت شهری تامین می شود

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: امیدواریم درخواست های معلولان در دوره پنجم شورای شهر با همکاری بهزیستی و مدیریت شهری محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید صادقی در جلسه امروز شورای شهر اصفهان اظهار کرد: برای حمایت از معلولان هفته ای در کشور نامگذاری شده تا به این افراد بیش از پیش توجه داشته باشیم.

وی افزود: در اداره بهزیستی ما یک خانواده ۱۰ هزار نفری هستیم که در آن بالغ بر ۲۵۰ مرکز توانبخشی با ۱۶ هزار پرسنل، بیش از ۱۷۳ مرکز مشاوره، مراکز درمان اعتیاد، مراکز مشاوره ژنتیک، پرورشگاه و سایر بخش ها وجود دارد.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان  با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت حمایت بهزیستی هستند، ادامه داد: دلیل اینکه افراد زیادی تحت پوشش بهزیستی هستند معلولیت به خاطر حوادث و رخدادهای جاده ای و توجه کمتر به بیماریها در سالهای گذشته بوده است.

صادقی بیان کرد: بسته خدماتی مربوط به حمایت از معلولان در حوزه های معیشتی و همه آنچه نیازمند به یک زندگی است در اصفهان فراهم است اما مطلوب نیست و در این حوزه چالش های زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد از معلوان مرد هستند، گفت: ۳۵ درصد از معلولان را نیز بانوان تشکیل می دهند که بیش از ۶۰ درصد از آنها در کلانشهر اصفهان زندگی می کنند.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به آرزوها و در خواست های معلولان اظهارکرد: استخر یکی از این آرزوهاست این درحالی است که استخر مناسب سازی شده برای معلولان در اصفهان وجود ندارد، دومین آرزو هم این است که سالنی مناسب برای تماشای تئاتر و فیلم وجود داشته باشد.

صادقی اضافه کرد: امیدواریم این ۲ آرزو در دوره پنجم شورای شهر با همکاری بهزیستی و مدیریت شهری محقق شود تا زیست آنها بهبود یابد.

وی با اشاره به ارائه کارت های منزلت گفت: این کارت ها باید از سنین کودکی به این افراد ارائه شود.

کد خبر 330425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.