کمک یک میلیارد ریالی مردم دهاقان به زلزله زدگان غرب کشور

دهاقان – مردم شهرستان دهاقان در چند مرحله کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به ارزش بیش از یک میلیارد ریال به زلزله زدگان غرب کشور ارسال کردند.

علی اصغر قاسمیان فرماندار شهرستان دهاقان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار داشت: با توجه به وقوع  زلزله کرمانشاه مدیریت بحران شهرستان با تشکیل جلسه و هماهنگی با نهادهای امدادی حمایتی(هلال احمر، کمیته امداد و سپاه پاسداران)نسبت به جمع آوری اقلام غیر نقدی، نقدی و کانکس توسط ادارات و مردم به ارزش بالغ بر یک میلیارد ریال اقدام کرده و به استان کرمانشاه ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۰ عدد کانکس در طی هفته جاری و آینده ارسال می شود، اذعان داشت: تاکنون بیش از ۲۵۰۰ تخته پتو، سه هزار تکه لباس، آب معدنی، پلاستیک گلخانه ای، بیش از یک هزار عدد پالت ،سرویس بهداشتی سیار، سیب درختی و....جمع آوری و ارسال شده است.

فرماندار شهرستان دهاقان با توجه به اینکه کمک به زلزله زدگان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: مردم شهرستان سهم خوبی از کمک ها داشته اند و جای تشکر از نهادها و ارگان های حمایتی در جمع آوری این کمک ها دارد.

داریوش بهرامی رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دهاقان نیز در این گفت وگو، اظهار داشت: کمک های مردمی در ۱۲ نقطه از شهر و روستا توسط پایگاه ها ی هلال احمر و ۲۰ کارمند و نجاتگر نیروی داوطلب جمع آوری شد و کانکس ها نیز بزودی ارسال می شود.

وی از اعزام خودروهای امدادی به مناطق غرب کشور خبرداد و اذعان داشت: متاسفانه نبود مدیریت واحد برای جمع آوری کمک های مردمی اعمال نشد و چندگانگی ها باعث اختلال در نظم و هماهنگی پدید آمد.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دهاقان از رسانه ها خواست در زمینه نیاز به اقلام مورد نظر همانند لباس محلی، تانکر آب، سرویس های بهداشتی و حمام سیار و...اطلاع رسانی کنند، متاسفانه لباس های جمع آوری شده قابل استفاده کردنشینان نیست.

بهرامی خاطرنشان کرد: جمع آوری کمک ها امروزه بیشتر به سمت و سوی نقدی باشد بهتر است و اگر اقلام غیرضروری انباشته شود باعث حیف و میل می شود.

کد خبر 330407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.