موشک‌هایی که به عربستان شلیک می‌کنیم ایرانی نیست

جنبش انصارالله گزارش‌های دروغین درباره ایرانی بودن موشک‌هایی که یمن به سمت عربستان سعودی پرتاب می‌کند، تکذیب کرد.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا به نقل از شبکه روسیا الیوم،  جنبش انصارالله یمن اعلام کرد موشک‌های بالستیکی که به سمت عربستان شلیک می‌کند ساخت ایران نیست.  

جنبش مردمی انصارالله این خبر را پس از آن اعلام کرد که در گزارش رویترز -که ناظران تحریم‌ها در سازمان ملل متحد آن را آماده کرده‌اند-  ادعا شده بود بقایای چهار فروند موشکی که انصارالله امسال به عربستان سعودی شلیک کرده بودند، به نظر می‌آید ساخت و طراحی ایران باشد.

توفیق حمیری، عضو کمیته عالی انقلاب گروه انصارالله، گفت: یگان موشکی یمن در زمینه تولید موشک پیشرفت‌های بسیار زیادی به دست آورده است و همچنین بسیاری از موشک‌ها نیز ساخت این یگان است. دیروز آزمایش موفقیت‌آمیزی در شلیک به داخل عربستان سعودی داشتیم و همچنین تعدادی از موشک‌های بالستیک پیشرفته در آینده آزمایش خواهد شد.

نیروهای ائتلاف بارها با این عنوان که موشک‌ها ساخت ایران است، تهران را متهم کرده‌اند؛ ادعاهایی که وزارت دفاع یمن در صنعاء آن را رد و تأکید کرد این موشک‌ها بر اساس تجربه‌های یمنی‌ها ساخته شده‌اند و یمنی‌ها در آینده برنامه‌های غافلگیرکننده خواهند داشت.

عزیز راشد، از مسئولان وزارت دفاع در صنعا، تصریح کرد: «هر کسی که ادعا کند این موشک‌ها ایرانی است نظر خود را فقط بیان کرده است. ما توانستیم با دستان خود و با کمک مرکز پژوهش‌های نظامی موشک تولید کنیم و بسازیم. ما برای تولید موشک از شایستگی‌های علمی و اراده برخورداریم و فرماندهان و توانایی خود را داریم. اگر آن‌ها نمی‌توانند موشک بسازند، اما ما توانایی ساخت موشک را داریم و محاصره باعث شد ما تولید این سامانه نظامی را ادامه دهیم؛ سامانه‌ای که باعث ایجاد توازن در ترس و نبرد موجود در یمن می‌شود.»

کد خبر 330372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.