لایحه تشکیل نهاد ملی حقوق بشر و حقوق شهروندی در حال تهیه است

دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: لایحه تشکیل نهاد ملی حقوق بشر و حقوق شهروندی با هدف پیشگیری و پیگیری موارد نقض حقوق شهروندی در کمیسیون لوایح دولت و معاونت حقوقی ریاست جمهوری در حال تهیه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل ایرنا، شهیندخت مولاوردی در نشست "بررسی تحقق حقوق شهروندی، موانع و راهکارهای آن" در پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور افزود:لایحه تشکیل نهاد ملی حقوق بشر و حقوق شهروندی، یکی از لوایحی است که در حال تهیه و آماده سازی از سوی قوه مجریه برای ارسال به مجلس است.
وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها نهادهای ملی صیانت و حمایت از حقوق بشر و حقوق شهروندی از سال ها پیش وجود داشته است و در کشور ما هم نهاد مشابهی با عنوان"کمیسیون حقوق بشر اسلامی"از زمان ریاست آیت الله یزدی در قوه قضائیه فعالیت دارد.

مولاوردی اظهار کرد: به نظر می رسد جای یک نهاد مستقل، مرجع ملی و پناهگاه برای ارائه گزارشات نقض حقوق شهروندی خالیست تا پیگیر موارد نقض حقوق شهروندی باشد.
دستیار رئیس جمهوری گفت: اگرچه نظارت، پیگیری و راهبری حقوق شهروندی وظیفه دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی است اما موارد نقض حقوق شهروندی را پیگیری داشتم و در صدد رفع آن برآمدم.

کد خبر 330355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.