پرداخت  ۸۱۰  میلیون تومان کمک هزینه ازدواج به مددجویان اصفهانی

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت:۸۱۰ میلیون تومان در قالب کمک‌هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج به نوعروس و فرزندان پسر خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان در نیمه نخست سال جاری پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیدرضا شیران  بابیان این‌که یکی از خدمات کمیته امداد پرداخت کمک‌هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه مددجویان است، گفت: پرداخت کمک‌هزینه ازدواج به زوج‌های جوان یکی از سرفصل‌های  مهم  حوزه حمایتی این نهاد است.

وی بابیان اینکه در هشت‌ماهه نخست امسال ۸۱۰ میلیون تومان از محل سر فصل  جهیزیه جمع آوری شده است، افزود: این تسهیلات در قالب کمک‌هزینه تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج به فرزندان خانوارهای نیازمند پرداخت‌شده و با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رو به رو بوده است.

شیران بابیان اینکه سقف پرداخت کمک‌هزینه ازدواج به مددجویان تحت حمایت پنج میلیون تومان است، بیان کرد: نوعروسان و بانوان تحت حمایت از کمک‌هزینه خرید جهیزیه پنج میلیون تومانی و پسران تحت حمایت از هدیه ازدواج دو میلیون تومانی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه خانواده یکی از نهادهای مهم اجتماعی است و اهمیت فراوان دارد، افزود: این نهاد با برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج، برای زوج‌ها تحت حمایت کمیته امداد، طلاق به‌صورت چشمگیر در بین آن‌ها کمتر شده است که با آموزش در مراحل مختلف ازدواج می‌توان آمار ازدواج‌های ناموفق را کاهش داد.

شیران بابیان اینکه کمیته امداد به‌عنوان یک‌نهاد حمایتی فعالیت‌های گسترده‌ای را به‌منظور تسهیل در امر ازدواج مددجویان تحت حمایت انجام می‌دهد، افزود: ترویج ازدواج آسان در جامعه موجب می‌شود تا جوانان به شکل ساده‌تری زندگی مشترک خود را آغاز کرده و کمتر با مشکلات روبه‌رو باشند.

 به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد، شیران در پایان کمک‌های خیران را در فراهم کردن زمینه ازدواج آسان فرزندان خانوارهای نیازمند مؤثر دانست و افزود: اکنون هزار و  ۶۹۵ نوعروس تحت حمایت در نوبت دریافت جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج هستند.

کد خبر 330318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.