اعاده حیثیت با شکستن طلسم نقش جهان؟

سبزپوشان اصفهانی برای آنکه از یک طرف دور برگشت لیگ هفدهم را از نیمه بالایی جدول و با رتبه‌ای تک‌رقمی آغاز کنند و از سوی دیگر از اعتبار اخیراً خدشه‌دار شده خود دفاع نمایند هیچ چاره‌ای ندارند جز اینکه در آخرین بازی نیم‌فصل، نفت تهران را در ورزشگاه نقش جهان شکست دهند.

به گزارش ایمنا، در آخرین هفته از دور رفت لیگ هفدهم ذوب‌آهن اصفهان از ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه چهارشنبه پذیرای نفت تهران است. این دیدار سومین میزبانی رسمی تیم اصفهانی در ورزشگاه نقش جهان به حساب می‌آید.

از ۲ میزبانی اول ذوب‌آهن در این ورزشگاه هیچ امتیازی به حساب سبزپوشان اصفهانی واریز نشد. آنها در اولین مسابقه شکست عجیب و سنگینی را برابر پارس جنوبی متحمل شدند و در دومین بازی باخت دراماتیکی را مقابل فولاد تجربه کردند.

۲ باخت اخیر ذوب‌آهن در ورزشگاه نقش جهان برابر حریفانی رقم خورد که در حال حاضر هم‌امتیاز با یکدیگر رده‌های دوم و سوم جدول را به خود اختصاص داده‌اند و مشترکاً نزدیک‌ترین تعقیب‌کنندگان قهرمان زودهنگام نیم‌فصل یعنی پرسپولیس محسوب می‌شوند. حریف پیش روی ذوب‌آهن اما شباهت زیادی به ۲ تیم دیگر ندارد. نفت تهران نه تنها در زمره بالانشینان نیست که درست در نقطه مقابل قرار دارد و تنها ۲ تیمِ قعرنشین سپیدرود و سیاه‌جامگان را پایین‌تر از خود می‌بیند.

با این تفاسیر، جای این امیدواری وجود دارد که در دیدار با نفت بالاخره طلسم امتیاز نگرفتن ذوب‌آهن در ورزشگاه نقش جهان شکسته شود. البته صرف شکسته شدن طلسم برای شاگردان امیر قلعه‌نویی کفایت نمی‌کند زیرا قطعاً تقسیم امتیازات دیدار خانگی با حریفی پایین‌جدولی نتیجه‌ای مناسب محسوب نمی‌شود.

پس از باخت عجیب و تحقیرآمیز هفته گذشته برابر پرسپولیس نه تنها اعتبار ذوب‌آهن به شکلی جدی خدشه‌دار شد که این تیم از نیمه بالایی به نیمه پایینی جدول سقوط کرد. سبزپوشان اصفهانی برای آنکه نیم‌فصل دوم را از جایگاهی آبرومند و احتمالاً با رتبه‌ای تک‌رقمی شروع کنند هیچ چاره‌ای ندارند جز اینکه حداکثر امتیازات دیدار خانگی با نفت را به حساب خود واریز نمایند در غیر اینصورت دور برگشت لیگ هفدهم برای آنها از نیمه پایینی جدول شروع خواهد شد.

ذوب‌آهن برای آنکه پس از باخت ناجور هفته گذشته از خود اعاده حیثیت کند و نشان دهد که می‌تواند در نیم‌فصل دوم به جمع مدعیان بپیوندد باید تا قبل از اتمام دور رفت به وضعیت خود در جدول رده‌بندی سر و سامان دهد. دستیابی به این هدف یک راه بیشتر ندارد و آن برتری خانگی برابر نفت است.

ذوب‌آهن در آخرین مسابقه خانگی خود برابر نفت به نتیجه‌ای بهتر از تساوی با این حریف تهرانی دست نیافت. در آن دیدار که نوزدهم اسفندماه سال ۹۵ از هفته بیست‌وچهارم لیگ شانزدهم در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد ۲ تیم به تساوی یک بر یک برابر یکدیگر قناعت کردند.

ترکیب احتمالی ۲ تیم:

ذوب‌آهن: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، دانیال اسماعیلی‌فر، مهران درخشان‌مهر، حمید بوحمدان، مهدی مهدی‌پور، سیدمحمدرضا حسینی، احسان پهلوان، مرتضی تبریزی و استنلی سوآرز

نفت تهران: میلاد فراهانی، محمد نصرتی، احمد آل نعمه، فرید محمدی‌زاده، پویا امینی، علیرضا عزتی، سامان آقازمانی، امیرحسین فشنگچی، مجتبی حقدوست، عیسی آل‌کثیر و امین منوچهری

کد خبر 330315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.