ایران قطب اسکیت فری استایل است/ حضور ۴۰ اصفهانی در تورنمنت مارشال کاپ

دبیر هیأت اسکیت استان اصفهان گفت: ۴۰ اسکیت‌باز اصفهانی به تورنمنت مارشال کاپ اعزام می‌شوند و هدف بازیکنان ملی‌پوش از شرکت در این تورنمنت ثبت رکورد جهانی و جابجا کردن این رکوردها است.

احسان حبیب‌آبادی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد حضور تیم اسکیت استان اصفهان در تورنمنت بین‌المللی اسکیت مارشال کاپ اظهار کرد: تورنمنت بین‌المللی مارشال کاپ که در تقویم فدراسیون جهانی هم گنجانده شده است، توسط فدراسیون اسکیت برگزار می‌شود و به بازیکنان شرکت‌کننده در این مسابقات رنکینگ جهانی تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات در باشگاه انقلاب تهران از ۱۵ تا ۱۷ آذرماه، افزود: اسکیت‌بازانی از بیش از ۱۰ کشور جهان در این مسابقات حضور دارند و پیش‌بینی می‌شود بازیکنان ایرانی مدال‌های زیادی در رشته اسپید اسلالوم کسب کنند.

حبیب‌آبادی ادامه داد: فدراسیون ترتیبی داده که هر بازیکن بتواند با هزینه اندکی در تورنمنت بین‌المللی مارشال کاپ شرکت کند و اگر حمایت فدراسیون و حامی مالی رقابت‌ها نبود، هر بازیکن باید حدود ۵ تا ۷ میلیون تومان برای شرکت در این رقابت بین‌المللی هزینه می‌کرد. ایران یکی از قطب‌های اصلی اسکیت فری استایل و رشته اسپید اسلالوم است و اسکیت‌بازان دنیا تمایل دارند با بازیکنان ایرانی رقابت کنند.

مربی تیم اسکیت استان اصفهان در مورد شرایط بازیکنان اصفهانی گفت: ۴۰ اسکیت‌باز اصفهانی به تورنمنت مارشال کاپ اعزام می‌شوند که شرایط خوبی دارند. هدف بازیکنان ملی‌پوش از شرکت در تورنمنت مارشال کاپ ثبت رکورد جهانی و جابجا کردن این رکوردها است. بازیکنانم بارها در تمرینات رکوردهای جهانی را جابجا کرده‌اند ولی شرایط مسابقه فرق می‌کند؛ البته اگر روز خوب بازیکن باشد این کار دور از دسترس نیست.

حبیب‌آبادی با بیان اینکه پس از بازگشت از مسابقات جهانی تمام تمرینات خود را معطوف به موفقیت در مسابقات مارشال کاپ کرده‌ایم، اضافه کرد: رشته اسکیت فری استایل پنج زیرشاخه به نام‌های بتل، اسلاید، کلاسیک، جامپ و اسپید اسلالوم دارد که ایران از قطب‌های اصلی رشته اسپید اسلالوم است. مسابقات قهرمانی جهان و رقابت‌های بین‌المللی در ۲ رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود و محدودیت سنی خاصی ندارد به طوری که قهرمان دنیا در رشته اسکیت کلاسیک، یک دختر روسی ۱۲ ساله است. حتی افراد ۴۰ و ۵۰ ساله هم می‌توانند در صورت داشتن آمادگی بدنی به این رشته بپردازند.

وی افزود: بیشتر دانش‌آموزان پس از فرا گرفتن مهارت‌های پایه، می‌توانند در مدارس به این رشته بپردازند و زیر نظر مربی متخصص به صورت حرفه‌ای و در بخس قهرمانی به فعالیت بپردازند.

حبیب‌آبادی در پایان گفت: برای بازیکنان ایرانی و اصفهانی حاضر در تورنمنت مارشال کاپ آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم مانند رقابت‌های پیشین پرچم ایران را به اهتزاز درآورند و نشان دهند کشورمان در این رشته ابرقدرت است و سرمایه‌گذاری درستی توسط فدراسیون اسکیت صورت گرفته است.

کد خبر 330310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.