قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نیاز به اصلاحات دارد

معاون حقوقی و امور مجلس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران همچنان نیاز به اصلاحاتی دارد و بنیادشهید در حال انجام این اصلاحات است تا بتوانیم براساس مواد قانونی آن، خدمات مطلوب تری به ایثارگران ارائه دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از ایرنا، سعید عندلیبی افزود: مواد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای ارائه خدمات مطلوب به ایثارگران تنظیم شده است که در نهایت به نفع این قشر است و نباید هیچ نگرانی در این زمینه داشته باشند.  

وی تصریح کرد: تمامی خدمات مربوط به ایثارگران و خانواده های شهدا به صورت ویژه و خاص در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران آمده است و با اجرای آن، می توان میزان رضایتمندی آنها را افزایش داد.

قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از دی ماه سال ۹۱ به صورت آزمایشی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و سال ۹۵ در دی ماه زمان آزمایشی آن به پایان رسید و بنیاد شهید تلاش های زیادی برای دائمی شدن آن انجام داد که در نهایت مجلس در سال گذشته (سال ۹۵) این موضوع را به تصویب رساند و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرد.  
عندلیبی اضافه کرد: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اکنون با ۷۶ ماده اجرایی شده است و تمام تلاش بنیادشهید اجرای دقیق تمام مواد قانونی آن است، چون همه ما مدیون خانواده های شهدا و ایثارگران هستیم و باید خدمات به آنها را گسترش دهیم.  

وی ابراز امیدواری کرد، با تلاش هایی که همکاران ما برای اجرای این قانون در کل کشور دارند، در آینده نیز علاوه بر رضایتمندی خانواده های شهدا و ایثارگر، شاهد تحول در عرصه های مختلف در بنیادشهید باشیم.  

تعداد کل جانبازان در کشور ۵۷۴ هزار و ۱۰۱ نفر است که ۳۳۶ هزار و ۲۸۲ نفر معادل ۵۹ درصد جانبازان زیر ۲۵ درصد و ۲۳۷ هزار و ۸۱۹ نفر معادل ۴۱ درصد نیز جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر هستند. البته حدود هفت هزار جانبازان با تشخیص اعصاب و روان شدید در کشور هستند. همچنین ۴۲ هزار آزاده در کشور هستند و مردم ایران بیش از ۲۳۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.  

کد خبر 330252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.