کم‌توجهی دولت به نیاز مسکن اقشار متوسط جامعه/پتانسیل انباشته مسکن از بین نرود

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن اصفهان با قبول اینکه تعدادی از واحدهای مسکونی در کشور و استان خالی است، گفت: این دلیل به این باور نیست که گفته شود نیازی به ساخت مسکن برای اقشار متوسط و کم درآمد وجود ندارد زیرا نیازهای زیادی در بخش مسکن احساس می شود.

احمد تولا در گفتگو با خبرنگار ایمنا پیرامون بازار ساخت و ساز مسکن در اصفهان، اظهار داشت: علیرغم ایجاد بسته های تشویقی از سوی شهرداری اصفهان به منظور رونق ساخت و ساز، متأسفانه راهکاری توسط دولت همچون وام و ... برای رونق بخشی این صنعت شاهد نبوده ایم.

وی با تاکید بر اینکه بازار مسکن فقط با حرکت دولت تکان خواهد خورد، بیان داشت: دولت باید اراده و احساس نیاز کند که در بازار مسکن باید تحرک ایجاد شود.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن اصفهان تصریح می کند: استدلال مدیران دولتی این است که با توجه به وجود بیش از ۳ میلیون واحد مسکونی خالی در شهرها مختلف کشور، نیازی به مسکن جدید نداریم، جالب تر اینکه بیشترین آمار را مربوط به تهران، استان های شمالی و مشهد می دانند.

وی در توضیح بیشتر گفت: اگر قرار است در این استان ها تعداد واحد خالی زیادی داشته باشیم بر می گردد به اینکه افراد و سازمان های زیادی که اکثر آنها خصولتی هستند، در این استان ها اقدام به خرید واحدهای مسکونی می کنند تا در طول سال یکی دوبار مدیران آنها از این واحدها استفاده کنند و البته در بسیاری از ماه های سال خالی از سکنه هستند.

تولا با قبول اینکه تعدادی از واحدهای مسکونی در کشور و استان خالی است،  اظهار داشت: این دلیل به این باور نیست که گفته شود نیازی به ساخت مسکن برای اقشار متوسط و کم درآمد وجود ندارد زیرا نیازهای زیادی در بخش مسکن احساس می شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از واحدهای مسکونی خالی مربوط به مسکن های مهر است که در نقاطی مثل شهر مجلسی و فولادشهر ساخته شده که به دلیل فقدان زیرساخت ها امکان اسکان وجود ندارد، اضافه کرد: همه شاهد بودند که واحدهای مسکن مهر بهارستان به سرعت فروش رفت، این بدان معناست که نیاز به مسکن وجود دارد اما باید شرایط خوبی هم برقرار شود چرا که نمی توان تصور کرد محل کار فردی در اصفهان و محل زندگی وی در شهر مجلسی باشد.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن اصفهان تصریح کرد: طی ۵۰ سال گذشته توان و پتانسیل انباشته ای در بخش تولید ساختمان ایجاد شده اما در حال حاضر متأسفانه تعداد زیادی کارگر و استادکار ماهر بیکار هستند و کارخانجات تولید مصالح ساختمانی یا در حال ورشکستگی هستند یا ورشکست شده اند.

وی گفت: به راستی دولت قصد دارد با این پتانسیل های انباشته چه کند؟ آیا قصد دارد آنها را به فنا دهد؟

تولا، متولی اصلی ساخت و ساز را بخش دولتی با همان وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود: وقتی می گوییم وزارت راه و شهرسازی، یعنی شهرسازی جزوی از وظایف این وزارتخانه است، بنابراین شهرسازی باید مد نظر دولت باشد این در حالیست که بخش دوم این وزارتخانه یعنی شهرسازی به حال خود رها شده است.

کد خبر 330238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.