پلیس فتا آماده شناسایی شایعه پردازان زمین لرزه کرمان است

مدیرکل امنیتی و انتظامی استان کرمان با تاکید بر اینکه مردم نباید به شایعه های فضای مجازی و مجاری غیررسمی توجه کنند، گفت: تمام اخبار و اطلاعات مربوط به زمین لرزه منطقه هجدک راور از سوی رسانه های رسمی و سخنگوی ستاد مدیریت بحران استان کرمان اطلاع رسانی خواهد شد.

 به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از ایرنا، خلیل همایی راد اظهار کرد: شایعه هایی از صبح امروز تاکنون در فضای مجازی مطرح شده که نگرانی مردم را در پی داشته است. وی افزود: عکس های مربوط به زمین لرزه های گذشته نیز به عنوان زمین لرزه صبح جمعه هجدک راور از توابع کرمان در برخی شبکه ها و کانال های فضای مجازی انتشار یافته که درستی آنها تایید نمی شود.

وی ادامه داد: در این راستا شماری از اصحاب رسانه و عکاسان استان به مناطق زلزله زده اعزام شده و تصاویر ثبت شده را در رسانه های رسمی انتشار خواهند داد.

همایی راد گفت: شایعه هایی به نقل از مراکز برون مرزی علمی و لرزه نگاری نیز به تازگی درباره وقوع زلزله ای بزرگ مطرح شده که به هیچ عنوان صحت آنها تایید نمی شود و مرم نباید به آنها توجه کنند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان بیان کرد: پلیس فتا به صورت ویژه آماده رصد فضای مجازی و برخورد قاطع و قانونی با متخلفانی است که از راه رواج شایعه، امنیت روانی مردم را خدشه دار می کنند.
تجربه های تلخ زمین لرزه های بم و زلزله آبان کرمانشاه به وحشت مردم افزوده و این موضوع موجب شده که ماندن در خیابان ها و بوستان ها را با وجود سرمای هوا به بودن در منازل ترجیح دهند.

هراس از زمین لرزه در بین آپارتمان نشین ها بیشتر دیده می شود به گونه ای که سبب شده ساکنان این واحدها اکنون با خودرو به سمت منازل همکف اقوام و مکان های امن حرکت کنند.

ازدحام در جایگاه های عرضه گاز CNG و بنزین نیز از صبح جمعه در شهر کرمان مشهود شده اما با وجود شلوغی این مکان ها تاکنون مشکلی در عرضه سوخت وجود نداشته است.

با وجود اینکه پس لرزه های زمین لرزه صبح امروز هجدک ادامه دارد، مسئولان مربوطه و ستاد مدیریت بحران استان از آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی برخوردار هستند.

زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۶ و ۲ دقیقه صبح جمعه هجدک از توابع شهرستان راور استان کرمان را لرزاند.

کد خبر 330147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.