نمره منفی برای کانون هواداران سپاهان/ فرهنگ بر باد رفته!

شعارهای عده‌ای از هواداران سپاهان علیه سرمربی و بازیکن سابق در ورزشگاه نقش جهان تازه‌ترین افتضاح هواداری سپاهان در فصل جاری بود.

به گزارش ایمنا، یکی از عجیب‌ترین اتفاقات بازی روز گذشته سپاهان و استقلال خوزستان شعار هواداران سپاهان علیه عبدالله ویسی، سرمربی فعلی استقلال خوزستان و فصل گذشته سپاهان بود. عده‌ای از تماشاگران سپاهان که به گواه شاهدان از سمت برخی لیدرها هم تهییج می‌شدند، از همان ابتدای بازی شعارهای تندی را علیه ویسی سر دادند، آنها از نوع تیم بستن فصل گذشته ویسی انتقاد کردند و وضعیت فعلی سپاهان را نتیجه ندانم کاری فصل گذشته ویسی در نقل و انتقالات پر حرف و حدیث او می‌دانستند.

با همه این دلایل اما به نظر نمی‌رسد شعارهای تند و شرم آوری که علیه سرمربی سابق در ورزشگاه نقش جهان سر داده شد توجیه منطقی داشته باشد زیرا فحاشی آن هم علیه سرمربی و بازیکن سابق هیچگاه در فرهنگ هواداری سپاهان جایی نداشته است. نکته عجیب اما تهییج شدن تماشاگران برای شعار علیه ویسی از سوی برخی لیدرهای تیم بود که همین نکته شک در مورد "برنامه ریزی شده" بودن این شعارها از سوی بعضی لیدرها را دو چندان می‌کند.

آنچه روز گذشته بر سکوهای ورزشگاه نقش جهان گذشت چیزی جز ضرر و کسر شأن برای سپاهان نداشت. به نظر می‌رسد افت فرهنگ هواداری سپاهان روی سکوها خیلی بیشتر از افت خود سپاهان درون زمین و در جدول رده‌بندی است. هوادارانی که برخی از آنها در همه امور فنی و مدیریتی خود را متخصص و صاحب نظر می‌دانند اما خود در انجام کوچکترین وظیفه هواداری درمانده‌اند؛ احترام به رقیب، مسئله‌ای است که در سال‌های نه چندان دور سپاهانی‌ها به بهترین شکل آن را در بین تیم‌های ایرانی انجام می‌دادند اما امروز با وجود ضعفی که در کنترل و ارتقای فرهنگی تماشاگران وجود دارد این مسئله به شکل معکوس نمود پیدا می‌کند.

سپاهان در این فصل در چند بازی به دلیل مواردی مثل فحاشی، پرتاب ترقه و... جریمه مالی و در یک بازی هم از حضور تماشاگران محروم شده است. اما مقصر این حجم از بی بند و باری در سکوهای سپاهان چه شخص یا چه سازمانی است؟! آیا باشگاه سپاهان که پسوند "فرهنگی" را هم یدک می‌کشد مشخصاً برنامه‌ای برای ارتقای فرهنگی هوادارانش داشته است؟

کد خبر 330123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.