نشست بی نتیجه شورای امنیت علیه کره شمالی

نشست شورای امنیت درباره آزمایشهای موشکی جدید کره شمالی نتیجه خاصی در بر نداشت.

به گزارش ایمنا، این نشست یک روز پس از آزمایش موشکی جدید پیونگ یانگ و در میان تهدیدهای آمریکا و متحدانش برگزار شد.  نماینده آمریکا در سازمان ملل بر اعمال تحریم های بیشتر بر کره شمالی تاکید کرد و گفت : اقدام پیونگ یانگ جهان را به جنگ نزدیکتر کرد. نیکی هیلی افزود : اگر جنگ روی دهد، کره شمالی کاملاً نابود خواهد شد.

نماینده فرانسه در سازمان ملل تشدید تحریم ها را بهترین راه برای بازگرداندن کره شمالی به پای میز مذاکره دانست . اما نمایندگان چین و روسیه ضمن تاکید بر حل دیپلماتیک مناقشه در شبه جزیره کره ، از آمریکا و کره جنوبی خواستند از برگزاری رزمایش مشترک خودداری کنند. سفیر روسیه در سازمان ملل گفت : برگزاری رزمایش نظامی «وضع بحرانی» را تشدید می کند. «واسیلی نبنزیا» از کره شمالی هم خواست آزمایش های موشکی خود را متوقف کند. کره شمالی با آزمایش موشک «هواسانگ ۱۵» اعلام کرده: سراسر خاک آمریکا را زیر چتر موشکی خود قرار داده است.

به گزارش ایمنا، خبرگزاری رسمی کره شمالی روز چهارشنبه 8 آذر اعلام کرد: پیونگ یانگ آزمایش موشک قاره پیمای «هواسونگ 14» را با موفقیت انجام داده است. موشک بالستیک قاره پیما کره شمالی 47 دقیقه و 12 ثانیه به مسافت خود ادامه داد و به ارتفاع پروازی حداکثری سه هزار و 724 کیلومتر و 900 متر رسید. خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از کیم جونگ اون اعلام کرد: آزمایش موشکی جدید کره شمالی نشان داد، سراسر خاک آمریکا در تیررس حملات موشکی کره شمالی است و افزود: برنامه تسلیحاتی کره شمالی یک دارایی ارزشمند است که نمی توان آن را کنار گذاشت. این خبرگزاری همچنین اعلام کرد: این موشک مسافتی 998 کیلومتری را طی کرد و کلاهک آن قادر است به طور همزمان چند هدف را مورد اصابت قرار دهد.

خبر دیگر اینکه رئیس جمهور آمریکا در توهینی بی‌سابقه رئیس کره‌شمالی را «توله‌سگ بیمار» خواند . این نخستین بار نیست که دونالد ترامپ از عبارت‌های سخیف علیه مقامات کره شمالی استفاده می کند.

کد خبر 330009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.