ممنوعیت واکسیناسیون آنفلوآنزا در کشورهای اروپایی صحت ندارد

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: ممنوعیت واکسیناسیون آنفلوآنزا در کشورهای اروپایی صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، دکتر محمدمهدی گویا درخصوص اخبار منتشر شده در برخی از شبکه های اجتماعی مبنی بر ممنوعیت تزریق واکسن آنفلوآنزا در برخی کشورهای اروپایی، گفت: آنچه در مورد جلوگیری از واکسیناسیون آنفلوآنزا در برخی کشورهای اروپایی عنوان شده است، صحت نداشته و تکذیب می شود. 

وی افزود: مشخص نیست که عده ای با چه نیتی دست به انتشار اخبار جعلی می زنند و بدینوسیله با جان انسان ها بازی می کنند. 

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: واکسن آنفلوآنزا به خصوص برای بعضی از افراد جامعه که جزو گروههای پر خطر محسوب می شوند، اهمیت زیادی دارد و نقش پیشگیرانه آن مورد تایید تمام مراکز سلامت در جهان است.

گویا ادامه داد: برای افراد سالمند، زنان باردار، مبتلایان به بیماری های قلبی و ریوی، بیماران مبتلا به دیابت، افرادی که به نارسایی کلیه مبتلا هستند، بیمارانی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی دریافت می کنند و افرادی که به واسطه ابتلا به سرطان تحت درمان قرار دارند، تزریق این واکسن واجب و ضروری است و لذا هرگونه تبلیغات منفی در این زمینه ممکن است به قیمت جان مردم تمام شود. 

وی در پایان تصریح کرد: هرگونه اطلاع رسانی در زمینه تجویز و استفاده از واکسن، جزو مسئولیت های وزارت بهداشت بوده و این وزارتخانه وظیفه خود می داند، در این زمینه اقدامات لازم را به عمل آورد.

کد خبر 329944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.