اطلاعات کارشناسان فضای سبز باید بروز باشد

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه باید اطلاعات آموزشی کارشناسان فضای سبز بروز باشد، گفت: در این راستا تفاهم نامه ای مابین سازمان پارکها و سازمان فنی و حرفه استان اصفهان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فروغ مرتضایی نژاد در مراسم انعقاد تفاهم نامه آموزشی فی مابین سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اظهارکرد: پتانسیل سازمان فنی و حرفه ای بی نظیر است از همین رو باید از این پتانسیل ها درحوزه های مختلف استفاده و بهره برداری شود.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از پتانسیل سازمان فنی و حرفه ای و سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان می توانیم قدمهای خوبی درحوزه آموزش برداریم، افزود: در سازمان پارکها برای هر موضوع کوچک در ارتباط با گل و گیاه متخصص، کارشناس و صاحب نظر حضور دارد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سازمان در حوزه باغبانی به ویژه در بخش های تولیدی و پژوهشی ظرفیت های خوبی دارد، عنوان کرد: ظرفیت های موجود در سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان مناسب سازمان فنی و حرفه ای و ظرفیت های سازمان فنی و حرفه ای مناسب سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان است.

مرتضایی نژاد در ادامه با تاکید براینکه باید اطلاعات آموزشی کارشناسان سازمان فضای سبز بروز باشد، بیان کرد: نیروهای تخصصی و متعددی در سازمان حضور دارند که باید اطلاعات خود را به روز کنند.

وی تاکیدکرد: با توجه به بحران هایی که گریبانگیر شهر اصفهان شده باید آموزش های کارشناسان حوزه فضای سبز به روز باشد؛ یک روزی آب در رودخانه زاینده رود جاری و مشکلی در شهر وجود نداشت اما امروز خشکسالی، آلودگی هوا، خاک و ریزگردها گریبانگیر شهر شده است از همین رو باید کارشناسان فضای سبز با روش های روز دنیا برای نگهداری و توسعه فضای سبز آشنا شوند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه ای توانمند سازی و سازمان پارکها نیز مباحث آموزش را دنبال می کند.

مرتضایی نژاد با اشاره به اینکه آموزش ها باید برای کارگران تا کارشناسان اجرا شود، تاکید کرد: با توجه به پتانسیل و گرید مدارک بین المللی سازمان فنی و حرفه ای، این سازمان می تواند به توانمندسازی سازمان پارکها و آموزش های شهروندی کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه از سالهای گذشته آموزش شهروندی در سازمان فعال و اکنون نیز در حال گسترش است، گفت: در این کلاسها افراد با تحصیلات مختلفی همچون افراد کم سواد، مدارک تحصیلات عالیه و بانوان خانه دار حضور دارند از همین رو این افراد باید بر اساس سرفصلهای تدوین شده آموزش ها را بیینند تا بتوانند مدرکی دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این آموزش ها می توانند بین المللی باشد بر این اساس ارزش و اعتبار خوبی دارند، تصریح کرد: از همین رو قسمت آموزش سازمان پارکها با اداره کل فنی و حرفه ای هماهنگ شده است.

مرتضایی نژاد با تاکید بر اینکه بیش از ۵۰۰ نفر از کارشناسان، کارگران، پیمانکاران و همه افرادی که به صورت مستقیم با سازمان در ارتباط هستند در کلاس های آموزشی شرکت می کنند، افزود: در کلاس های آموزشی شهروندی مخاطبان بی شماری حضور دارند البته با برنامه ریزی انجام شده به طور حتم به صورت چشمگیری مخاطبان افزایش می یابند.

وی در خصوص انعقاد تفاهم نامه مابین بین دو سازمان اظهارکرد: انعقاد تفاهم نامه آموزشی فی مابین سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای اولین تفاهم نامه ای است که بین این ۲ سازمان منعقد شده است.

کد خبر 329915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.