ضرورت مشارکت جامعه مهندسی و شهرسازی در مدیریت شهر /شهر ایده‌آل، یعنی توزیع مناسب کاربری‌

شهردار تبریز گفت: مهم‌ترین تاثیر حضور مهندسان، مربوط به منافع شهر و مردم است و نباید تصور کنیم که مقصود اصلی از نقش جامعه مهندسی، بحث‌های درآمدی است.

به گزارش ایمنا به نقل از شهریار، ایرج شهین‌باهر در همایش گرامی‌داشت روز جهانی شهرسازی ، با عنوان «شهرسازی، سلامت عمومی، اعتلای زندگی» با بیان این مطلب اظهار داشت: خاستگاه و پشتوانه ما نظام مهندسی است و در چهار سال پیش رو باید سعی کنیم حضور جامعه مهندسی در لایه های تخصصی شهر را تسری بدهیم.

وی یادآور شد: شهرسازی،در تعریف ساده، یعنی هر بخش از شهر، در جای خود قرار گرفته و آشفتگی در شهر حاکم نباشد؛ شهر ایده‌آل شهری است که هر یک از کاربری‌ها در جایگاه خود قرار بگیرد، این امر ممکن نخواهد بود مگر این‌گه شهرسازان در جایگاه مناسب علمی و اجرایی، نقش خود را ایفا کنند.

شهردار تبریز تصریح کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات مختلف زندگی امروز، از قبیل فشارهای روحی، آلودگی هوا و انرژی های منفی، همه به خاطر عدم توزیع مناسب کاربری‌ها و ایجاد ترافیک است.

شهین‌باهر یادآور شد: جامعه جهانی ضرورت نقش‌آفرینی شهرسازان را به خوبی درک کرده و روز جهانی شهرسازی را در تقویم علمی جهان جای داده است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که می‌خواستیم جامعه مهندسان استان را با محوریت شهرسازان تشکیل دهیم، تعداد متخصصان شهرسازی در استان، کمتر از انگشتان دست بود؛ اما امروز وضعیت متحول شده‌ و شهردار، بیش از نیمی از شهرداران مناطق، عضو شورا، رئیس دانشگاه و برخی چهره‌های تاثیرگذار شهر، از میان شهرسازان انتخاب شده و ضوابط و خدمات شهرسازی، به خوبی متحول شده‌است.

شهردار تبریز اظهار داشت: حضور بنده به عنوان یک خادم شهرسازی، در مجموعه مدیریت شهر شهرداری، فرصتی است که با همراهی مهندسان شهرساز، باید صرف اثبات شایستگی های شهرسازی شود؛ این امر نیازمند مشارکت جامعه مهندسی و شهرسازی است.

شهین‌باهر با بیان این‌که موفقیت شهرسازی، ضامن موفقیت جامعه و واقعیت‌هاست، متذکر شد: همه باید دست‌دردست هم دهیم و از فرصتی که برای اثبات این رشته به وجود آمده‌است، به خوبی بهره‌ بگیریم.

کد خبر 329866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.