ثبت نام از زائران حج تمتع ۹۷ پس از مذاکرات با طرف سعودی

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با اشاره به اینکه ثبت نام از زائران حج تمتع آینده بعد از سفر رئیس سازمان حج و زیارت به عربستان انجام خواهد شد، تاکید کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری، سیاست های نظام و مفاد تفاهم نامه ای که با طرف سعودی امضاء خواهد شد محور برنامه ریزی حج آینده خواهد بود.

  به گزارش خبر گزاری ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر درنشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با بیان اینکه دو کشور ایران و عربستان سعودی هم اکنون روابط سیاسی ندارند، افزود: جمهوری اسلامی ایران بنا دارد حج برگزار شود و مذاکرات آینده رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر حج عربستان وضعیت ثبت نام از زائران را روشن خواهد کرد.

 همچنین حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد:  تعداد دارندگان فیش های اولویت دار تا پایان آبان ماه ۸۵ حدود ۹۰ هزار نفر برآورد می شود.  

در ادامه این جلسه مسئولان کمیته های آسیب شناسی در حوزه های تغذیه وتدارکات و مسکن از نتایج نشست های این دوکمیته گزارش مشروحی ارائه و پیشنهادات و راهکارهای کارشناسی را بیان کردند که در هر مورد تصمیماتی اتخاذ شد.

کمیته مسکن با تاکید برلزوم توجه به نکات حقوقی در امضای قرارداد اجاره هتل ها با طرف های سعودی، از امکان فراهم کردن تسهیلات لازم در حوزه اسکان و شناوربودن مدت اقامت با توجه به درخواست های زائران با هدف ایجاد آرامش بیشتر در سفر حج خبر داد و گفت: تفاهم اولیه با طرف های سعودی برای اجاره بخشی ازهتل های مورد نیاز در مکه معظمه و مدینه منوره انجام شده است که در صورت امضای تفاهم نامه حج ۹۷ اجرایی و عملیاتی خواهد شد.  

به گزارشپایگاه اطلاع رسانی حج در این جلسه مقرر شد نتایج حاصله در دیگر کمیته های آسیب شناسی متشکل از کارشناسان بعثه مقام معظم رهبری، ‌سازمان حج و زیارت و کارگزاران و نیروهای خارج از مجموعه حج و زیارت درخصوص حج ۹۶ و بررسی های صورت گرفته درکارگروه بهداشت و درمان با رعایت اولویت در نشست های آینده شورای برنامه ریزی مطرح و درباره آن تصمیم گیری شود. گفتنی است در مراسم حج سال ۹۶ بیش از ۸۶هزار نفر زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان شدند.

کد خبر 329862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.