امام(ره) مانند متنی است که نیاز به خوانش دارد

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: امام خمینی(ره) مانند متنی است که نیاز به خوانش دارد اما نه خوانشی توام با نظریات شخصی.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عیدی در نشست کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان با رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش های امام خمینی(ره) اصفهان که در محل شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: امام(ره) نقش مهمی در جامعه ما داشته اند و ایشان را مانند متنی می دانم که نیاز به خوانش دارد.

وی افزود: این متن باید خوانش شود اما نباید با دیدگاه های شخصی خودمان این متن را بخوانیم، البته متاسفانه این موضوع رخ داده است.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان ادامه داد: توجه و عمل به اندیشه ها و منش شجاعانه امام(ره) در مقام اجتهاد ایشان نیاز امروز جامعه ماست.

عیدی با اشاره به اینکه گاهی اوقات برای معرفی افراد به برنامه ها تصریحی مانند سخنرانی و کتاب بسنده می شود، اذعان کرد: در حالی که باید از دلالت های تضمینی مانند نمادها و نشانه ها برای خوانش این متن استفاده شود.

وی تصریح کرد: حضرت امام(ره) بزرگترین سرمایه فرهنگی جامعه است که باید حفظ شود، پس باید منویات ایشان توسعه یابد این در صورتی است که اصفهان سهم خلاقیت بالایی دارد، با استفاده از این ظرفیت می توان این مهم را تحقق بخشید.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات موثر نگارستان امام (ره) گفت: تشکل های غیردولتی مانند سازمان های مردم نهاد نیز می توانند در زمینه نشر آثار امام اقدامات موثری داشته باشند تا فعالیت های نگارستان امام(ره) تاثیرات منطقه ای داشته باشد.

کد خبر 329849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.