برای ترویج گفتمان امام(ره) تنها به المان ها بسنده کرده ایم/ضرورت تغییر بنیادی در این مسیر

عضو کمیسیون فرهنگی شورا گفت: برای ترویج گفتمان امام(ره) تنها به المان ها بسنده کرده ایم درحالی که ایشان آثار زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی صبح امروز در نشست کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان با رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش های امام خمینی(ره) اصفهان، اظهار کرد: امروزه موسسه نشر ارزش های امام(ره) قوت خوبی یافته است اما متاسفانه نگاه جامعه به حوزه اندیشه های امام در حال کم رنگ شدن است و باید در این باب یک آسیب شناسی شود.

وی با بیان اینکه ریل گذاری مناسبی در این حوزه انجام نشده و تنها به المان ها بسنده کرده ایم، افزود: نسل جوان ما اصلا نمی دانند امام اثری دارد و یا خیر و همین موضوع ترویج گفتمان امام(ره) را سخت می کند.

این عضو شورا با اشاره به ماهاتما گاندی که کمترین اثر را در هند دارد اما همه با اندیشه های وی آشنا هستند، گفت: از کودکی و در نظام تعلیم و تربیت هند این فرد مطرح شده است و بچه ها با تفکر وی بزرگ می شوند، بنابراین پیشنهاد می شود گفتمان امام(ره) در نظام تعلیم و تربیت ورود کند نه اینکه صرفا تنها عکس امام در اول کتابها باشد.

محمدی ادامه داد: حتی در دانشگاه های ما نیز همین موضوع مطرح است، کمیسیون فرهنگی آمادگی و انگیزه لازم را دارد تا در این حوزه اقدامات لازم را انجام دهد، اعتقاد ما بر این است که تریبون های جامعه باید در حوزه اندیشه امام(ره) رسا باشند تا در سطوح مختلف نظام رشدی ما شاهد ترویج اندیشه های امام(ره) باشیم.

وی تصریح کرد: همانطور که در جامعه اندیشه دین گریزی مطرح است اندیشه امام گریزی هم ممکن است مطرح باشد از این رو پیشنهاد می شود طیف دبستانی ما با این مباحث بیشتر آشنا شوند در صورتی که فعالیت روی قشر بزرگسال ما سخت تر خواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورا اضافه کرد: همایش هایی که در مورد اندیشه های امام(ره) برگزار می شود باید دارای خروجی مناسب باشد. خوشبختانه هنرمندان خوبی در این امر به کارگرفته شده اند و می توان با استفاده از ظرفیت سازمان فرهنگی برنامه های خوبی داشت، همینطور در اداره ارشاد ممکن است ده ها برنامه خوب برگزار شود اما مخاطبانشان همان خانواده های مومن و انقلابی بودند در صورتی که باید افرادی که با این مسائل زوایه دارند پای ثابت این جلسات باشند.

محمدی با اشاره به اینکه اگر قرار است المان هایی از امام ارائه شود باید فرهنگ نامه های لازم هم ارائه شود افزود: بهتر است برای آغاز گفتمان امام فرزندشان دعوت شوند تا مذاکره خوبی با ایشان داشته باشیم، متاسفانه امروز نیازی به فراگیری اندیشه های امام(ره) در جامعه اعلام نشده است و باید این احساس نیاز تقویت شود.

کد خبر 329836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.