۲ روز از فرصت کاوش میدان امام (ره) باقی مانده است/ نیازی به ادامه کاوش نیست

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه دو روز دیگر از کار کاوش در میدان مرکزی همدان باقی مانده است، گفت: شواهد نشان می‌دهد آثار دیگری در میدان امام (ره) کشف نشده و پروژه پیاده‌راه در این قسمت ادامه یافته و آثار کشف شده به موزه انتقال می‌یابد.

به گزارش ایمنا به نقل از فارس، علی مالمیر  با اشاره به وضعیت ترانشه باستان‌شناسی در میدان امام خمینی(ره) همدان اظهار کرد: این ترانشه حدود ۱۰ روز قبل در میدان امام(ره) ایجاد شد و اکنون دو روز از فعالیت ترانشه در میدان امام باقی مانده است.

وی با بیان اینکه طبق هماهنگی با معاون عمرانی استاندار و مسئولان شهرداری بازدید از محل ترانشه انجام شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شد در این کاوش اضطراری و پس از کشف تابوت سفالی ممکن است، آثار دیگری در این مکان باشد، قرار بر این شد اگر آثار دیگری که ظرفیت تبدیل شدن به موزه در جا را داشته باشد، تغییری در پیاده‌راه شدن میدان امام (ره) داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه انجام شده، قرار شد اگر به آثار دیگری جز همان دو تابوت سفالی در میدان امام (ره) برنخوردیم، تعیین تکلیف کرده و شهرداری ادامه پروژه پیاده‌راه را اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه دو روز دیگر از کار کاوش در میدان مرکزی همدان باقی مانده است، گفت: شواهدی که تاکنون بدست آمده است نشان می‌دهد آثار دیگری در آنجا کشف نشده و پروژه پیاده‌راه در این قسمت ادامه یافته و آثار کشف شده به موزه انتقال می‌یابد.

مالمیر در خصوص اظهارات شعبانی، سرپرست گروه باستان‌شناسی میدان امام(ره) مبنی بر اینکه اگر فرصت داده شود، به آثاری در این ترانشه کاوشی برمی‌خوریم، بیان کرد: هیچکس از وجود یا عدم وجود آثاری در این نقطه اطلاعی ندارد اما همدان به لحاظ تاریخی بودن، در هر منطقه‌ای ممکن است با انجام کاوش به آثاری برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم همدان شهری با قدمت دوران مادها بوده و و آثاری هم وجود دارد، گفت: بر این اساس از این فرصت به وجود آمده در میدان امام (ره) استفاده کردیم و کاوش‌هایی برای یافتن اثر یا آثاری از این مجموعه صورت گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان ضمن تأکید بر اینکه دیگر جایی در میدان امام (ره) برای کاوش باقی نمانده است، یادآور شد: طی دو روز باقی مانده از فرصت کاوش در این مکان، بررسی‌ها انجام می‌شود.

کد خبر 329824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.