یادواره شهدا ابزار فرهنگی برای تربیت جامعه است

سمیرم- هم‌زمان با هفته بسیج یادواره شهدای فرهنگی شهرستان سمیرم با حضور جمعی از مسئولان و معلمان در سالن اجتماعات مدرسه شحید پیرمرادیان سمیرم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایمنا از سمیرم، هم‌زمان با هفته بسیج یادواره شهدای فرهنگی شهرستان سمیرم با حضور جمعی از مسئولان و معلمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ سیف الله دهقانی در این آیین اظهار داشت: شهادت هنر مردان خداست و هیچ کار خوبی به اندازه شهادت نیست و شهدای گرانقدر با نثار خون و جان شیرین خود درخت انقلاب را آبیاری و پایه‌های نظام را مستحکم کردند.

وی با گرامیداشت یاد شهدای فرهنگی و تبریک به مناسبت آغاز امامت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) افزود: شهدا به ویژه شهدای فرهنگی حق بزرگی به گردن ما دارند، امروز ثمرات و برکات خون شهدا سبب شده تا این نظام الهی و اسلامی سرافرازانه در زمینه‌های مختلف خوش بدرخشد.

امام جمعه سمیرم بیان کرد: شهدای فرهنگی با علم و ایمان به سوی ابدیت پر کشیدند، معلمان در دوران دفاع مقدس قلم علم و دانش را بر زمین گذاشته و اسلحه را به عنوان قلم خود انتخاب کردند.

وی عنوان کرد: شهیدان با انتخاب مسیر شهادت، بهترین راه را انتخاب کرده و امروز طبق آیه صریح قرآن کریم نزد پروردگار خود روزی می‌خورند.

حجت الاسلام دهقانی خاطر نشان کرد: در هر دوره و زمانی ریزش فرهنگی وجود دارد چه در زمان جنگ و انقلاب و چه در زمان حال و همین یادواره های شهدا می تواند مانع ریزش فرهنگی شود.

امام جمعه سمیرم توکل به خدا را یکی از صفات برجسته شهدا دانست و گفت: توکل صفتی است که هرکسی لیاقت آن را ندارد.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از صفات شهدا سلحشوری آنها بود که باید گفت شهادت شهدا مثال‌زدنی نیست.

دهقانی ضمن تجلیل از شهدا و اهمیت برگزاری یادواره‌ها، عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدا ابزار فرهنگ‌سازی برای تربیت جامعه و بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بهترین ظرفیت برای انتقال فرهنگ و آموزه‌های دفاع مقدس به مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان است.

غلامرضا انصاری پور معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش سمیرم نیز در همین آیین ضمن تکریم شهدا و ادای احترام به مقام شهدا تصریح کرد: ما با یاد شهدا باید خودمان را غنی کنیم.

انصاری پور خاطرنشان کرد: در زمانه ای که انسان بودن و انسان ماندن سخت است یاد شهدا یک ضرورت به شمار می آید.

کد خبر 329804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.