کشت گندم و جو در ۸۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی بادرود

نطنز-مسئول اداره تولیدات گیاهی و دامی جهاد کشاورزی نطنز گفت: ۸۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی بادرود زیر کشت محصول گندم و جو قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز؛ بهروز کیانوش در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: عملیات کاشت مکانیزه و دستی گندم و جو پاییزه از اوایل آبان ماه آغاز شده است و تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

وی افزود: گندم و جو در سطح ۸۲۰ هکتار از مزارع شهرستان کشت می شود که ۵۷۰ هکتار از آن به کشت جو و ۲۵۰ هکتار از آن به کشت گندم اختصاص می یابد.

مسئول اداره تولیدات گیاهی و دامی جهاد کشاورزی نطنز تصریح کرد: تمامی ۲۵۰ هکتار سطح زیر کشت گندم در مزارع بادرود انجام می شود و از مجموع ۵۷۰ هکتار سطح زیر کشت محصول جو، ۵۰۰ هکتار آن مربوط به مزارع بادرود و روستاهای اطراف و ۷۰ هکتار از آن مربوط به نطنز است.

کیانوش اضافه کرد: ارقام امید بخش و سازگار به منطقه گرم و خشگ مثل رقم پیشتاز و افق برای کشت گندم و رقم های ریحان ۰۳، گوهران و زهک برای کشت جو بین کشاورزان توزیع شده است.

وی بیان کرد: ۸۰درصد از سطح زیر کشت گندم و جو در مزارع شهرستان به صورت مکانیزه و ۲۰ درصد نیز به صورت دستی انجام می شود.

مسئول اداره تولیدات گیاهی و دامی جهاد کشاورزی نطنز خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در شرایط عادی از هر هکتار سطح زیر کشت گندم چهار تن و از هر هکتار سطح زیر کشت جو سه هزار و ۵۰۰ کیلو محصول برداشت شود.

کد خبر 329729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.