برگ های پاییزی به خاک برگ تبدیل می شود

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است در مناطق ۱۵ گانه سیلوهایی آماده سازی شود تا با جمع آوری برگ های سطح شهر و هدایت آنها به سمت سیلوها، فراوری هایی بر روی برگ طی ۹ ماه انجام و به کود خاک برگ تبدیل شود.

فروغ مرتضایی نژاد در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: درختان با عمل فتوسنتز موادغذایی را از خاک جذب می کنند و به سطح برگ ها می آورند تا با انرژی خورشیدی عمل فتوسنتز انجام شود و گیاه طراوت خود را از این موادغذایی تامین کند.

وی ادامه داد: بنابراین اگر قرار باشد این برگ ها دور ریخته و یا سوزانده شوند در واقع منبع ذخیره موادغذایی را از دست داده ایم.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان عنوان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است در مناطق ۱۵ گانه سیلوهایی طراحی و آماده سازی شود تا با جمع آوری برگ های سطح شهر و هدایت آنها به سمت سیلوها، فراوری هایی بر روی برگ طی ۹ ماه انجام و به کود خاک برگ تبدیل شود.

وی اضافه کرد: سرشاخه های برخی از درختان خشک شده ای که دچار آلودگی و آفت شده باشند برای تولید ذغال مورد استفاده قرا می گیرند اما شاخه هایی که رشد زیاد داشته اما هنوز سبز باشند برای قلمه زدن از آنها استفاده می شود.

کد خبر 329686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.