روشن‌گری، احساس مسئولیت و پرسشگری از خصوصیات دانشجوی انقلابی است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت: روشن‌گری، احساس مسئولیت، شور و شعور، پرسشگری و انقلابی بودن از خصوصیات یک دانشجو است که به عنوان قشر پیشتاز جامعه درصدد پیشرفت علمی و اجتماعی فردی خود و کشورش است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، دکتر احمد آذین در اولین نشست خود با دبیران و اعضای شورای مرکزی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان با اعلام این مطلب گفت: روحیه پرسشگری و ارائه نقدهای سازنده از خصوصیات دانشجو و فعالان دانشجویی از جمله اعضای تشکل‌های دانشجویی است.
وی افزود: نقد یعنی تشخیص سره از ناسره و بیان خوبی‌ها و بدی‌ها، از این رو است که دانشجوی مومن و انقلابی با شاخص پرسشگری و نگاه انتقادی خود که شاخص یک جوان اهل درد و دغدغه است، به مسائل جامعه نگاه و به عنوان نقد سالم و سازنده، برای مشکلات و کمبودها راهکار ارائه می‌کند.
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: بر اساس روایات و آموزه‌های دینی، ۲ نعمت امنیت اجتماعی و صحت جسم، برترین نعماتی است که از سوی خداوند در اختیار یک انسان و جامعه به موهبت عطا شده است؛ بواسطه فضای امن و امنیت مستمر است که می‌توان با فراغ‌بال به فعالیت‌های علمی، دانشجویی و تشکیلاتی پرداخت.  
وی خاطرنشان کرد: اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان و امنیت به عنوان یکی از دو نعمت بزرگ الهی را مدیون جانفشانی ایثارگران، شهدا، جانبازان و آزادگانی هستیم که از ابتدای انقلاب اسلامی ایران و دوران دفاع مقدس و در ادامه شهدای مدافع حرم، با از خودگذشتگی و فداکاری، موجبات آسایش، امنیت و فضای رشد و بالندگی علمی، نظامی، اجتماعی و اقتصادی در کشور را فراهم ساختند.
آذین گفت: در دهه چهارم انقلاب اسلامی همان تفکر عدالت‌خواهی و شهادت‌طلبی است که جوانان امروز ما همچون شهید محسن حججی و دیگر مدافعان حرم را در مقابل استکبار جهانی و پدیده شوم داعش قرار داد و به حمد الهی با پیروزی و غلبه بر این شجره خبیثه ملعونه، نقطه عطفی در تاریخ و عصر حاضر، فرا روی جهانیان گشود.

فعالیت‌های فرهنگی رشد محور و هدایت محور باید مبنای کار در دانشگاه‌ها باشد
حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: فعالیت‌های فرهنگی رشد محور و هدایت محور باید مبنای کار در دانشگاه‌ها باشد و نباید به تکرار مکررات روی آورد چون دانشگاه محلی است برای رشد استعدادها و توانایی‌های نسل جوان.
وی با اشاره به دهم آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس خاطر نشان کرد: شهید مدرس به خلوص‌ نیت و شجاعت مشهور بود و امام خمینی(ره) در تدین، سیاست و شجاعت به شهید مدرس تاسی داشتند و به شما دانشجویان توصیه می‌کنم از ترس و طمع به دور باشید چون رمز موفقیت شما به عنوان نمایندگان قشر فرهیخته کشور در شجاعت و خلوص‌نیت است.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به برخی از بایدهای فرهنگی در فعالیت‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: مطالعات و فعالیت‌های قرآنی، مطالعه روایات اسلامی، توزیع و مطالعه آثار فاخر ایرانی اسلامی، رصد اخبار رسانه‌های جمعی از جمله بایدهای فرهنگی است که یک دانشجوی متفکر و انقلابی برای نقش آفرینی در جامعه و دانشگاه به آن نیازمند است.
حجت‌الاسلام حیدری گسترش افق دید و تحلیل اخبار روز، ارتباط با رسانه‌ها و طرح آرمان‌ها و ایده‌های تشکل‌های دانشجویی در رسانه‌ها و دیگر تریبون‌های جامعه از جمله نماز جمعه، توزیع محصولات جبهه فرهنگی انقلاب، توجه به قالب‌های هنری، دعوت از استادان و نقش آفرین سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و هنری جامعه، آشنایی با مشکلات مردم بومی و منطقه‌ای همچون برگزاری اردوهای جهادی بسیج دانشجویی، دعوت از مبلغان خوش‌فکر حوزه‌های علمیه، توجه به جریان‌سازی و مطالبه‌گری و ضرورت مطالعه مبانی نظری و تاریخی انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر را از دیگر بایسته‌های فرهنگی اعضای تشکل‌های دانشجویی و فعالیت‌های دانشگاهی دانست گفت: در فصل جدید مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی شاهد تحولی نوین در حیطه فرهنگی هستیم و مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از طریق راهبری فرهنگی و تشکیل شوراهای مشورتی در جهت تسهیل مسیر حرکت تشکل‌های دانشجویی حرکت می‌کند.

بیست تشکل دانشجویی در واحدهای دانشگاهی استان اصفهان فعال هستند
فرهاد مصری‌نژاد، نماینده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در تشکل‌های دانشگاهیان استان اصفهان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تشکل‌های دانشجویی این استان گفت: در حال حاضر در واحدهای دانشگاهی استان اصفهان بیست تشکل دانشجویی در حال فعالیت هستند و در صدد هستیم با رویکردهای جدید فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی به تقویت و پربارتر شدن فعالیت‌های این تشکل‌ها بپردازیم.
وی افزود: تشکل‌های دانشجویی نماینده افکار و سلایق مختلف دانشجویان هستند از این‌رو در تلاش هستیم تا با تشکیل شوراهای مشورتی و همفکری دانشجویان و ارتباط مستمر با آن‌ها در جهت رشد و شکوفایی فکری دانشجویان گام برداریم چرا که فعالیت در تشکل‌های به مثابه تمرین برای مدیریت‌های آینده است.
در ادامه این نشست با حضور دکتر مسعود جعفری‌نژاد استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر شورای راهبری استادان دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، کارگاهی  با عنوان استراتژی تردید برگزار شد.

کد خبر 329665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.