قیمت مرغ نیمه آذر ماه کاهش می‌یابد/گرانی کاذب و مقطعی در بازار

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان با پیش بینی اینکه نرخ مرغ از اواسط آذر ماه کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: از یک هفته گذشته قیمت مرغ گرم افزایش نسبی داشته اما این گرانی کاذب و مقطعی است.

علی اکبر نجفی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص افزایش نرخ مرغ و گلایه مردم، اظهار داشت: از یک هفته گذشته قیمت مرغ گرم افزایش نسبی داشته و اما احتمالاً این گرانی به صورت کاذب و مقطعی است.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت مرغ طی ۳ ماه گذشته پایین تر از قیمت تمام شده مرغ بوده است، تاکید کرد: با توجه به افزایش جوجه ریزی در استان اصفهان طی مهر ماه سال جاری، پیش بینی می شود از نیمه آذر ماه قیمت مرغ کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان تصریح کرد: قیمت تمام شده مرغ زنده هنوز در یک حد منطقی قرار نگرفته و برای مرغداران سودی ندارد.

وی نحوه و میزان قیمت گذاری مرغ بسته به بازار و عرضه و تقاضا دانست و گفت: وقتی تولید زیاد باشد قیمت پایین است  اما زمانیکه عرضه کم و تقاضا زیاد باشد، نرخ ها خود به خود افزایش پیدا می کند، بنابراین باید بین عرضه و تقاضا همخوانی وجود داشته باشد تا شاهد افزایش قیمت ها نباشیم.

نجفی در پاسخ به این سوال که گرانی مرغ ناشی از افزایش نرخ نهاده های دامی است، تاکید کرد: افزایش قیمت نهاده ها ارتباطی به قیمت مرغ زنده ندارد چون قیمت مرغ تابع عرضه و تقاضا است.

وی بیان داشت: در هفته های گذشته با توجه به کاهش قیمت مرغ، هر شب ۱۰۰ تن خرید مرغ منجمد از مرغداران انجام شد اما در هفته آینده با توجه به افزایش قیمت ها نمی توانیم مرغی خریداری کنیم.

کد خبر 329661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.