شغل‌های پردرآمد برای بانوان

شناخت نقاط قوت و شرایط روانی خانم‌ها در انتخاب شغل بسیار مهم است زیرا روحیه حساس آنها اجازه انجام هر کاری را نمی‌دهد.

مجله خبری ایمنا: زنان در مقایسه با مردان از تفاوت‌های بسیار زیادی برخوردار هستند و این تفاوت در شغل آن‌ها هم تاثیر گذار است. مردان با توجه به قوای جسمانیشان برای کارهای سخت و انواع مشاغل مکانیکی مناسب هستند و در مقابل، خانم‌ها به دلیل داشتن تمرکز بیشتر برای انجام کارهای حساس، مناسب هستند. در اینجا به معرفی مشاغلی می‌پردازیم که برای خانم‌ها مناسب است.

تمایل خانم‌ها به علوم انسانی و تدریس

بر اساس آمار موجود خانم‌ها در رشته‌هایی مانند علوم انسانی و تجربی موفقیت‌های بیشتری کسب کرده‌اند. حرفه‌هایی مانند روانشناسی، مدیریت اجرایی، وکالت، مدیریت ارزیابی و تحلیلی، مدیریت روابط عمومی، بازرگانی و فروش و مدیریت بیمه از پر درآمدترین شغل‌های زنان در حوزه علوم انسانی می‌باشند.

در دهه‌های اخیر، متوسط درآمد زنان شاغل حدود ۶۳ درصد رشد داشته و این موضوع در حالی است که زنان بیشترین رضایت را از شغل‌های آکادمیک و مرتبط با تدریس در دانشگاه دارند.

بانوان، افرادی موفق در کارهای هنری

 به طور سنتی و معمول زنان در مشاغل هنری و کارهای ظریف از آقایان متبحرتر هستند، شغل هایی، همچون آرایشگری، گریم، تهیه وسایل هنری، نقاشی، آشپزی و حتی آموزش و معلمی از جمله کارهایی هستند که خانم‌ها در آن بسیار موفق هستند. کارشناسان دلیل این امر را تمرکز بالای خانم‌ها در کار و توانایی فکر کردن همزمان به چند موضوع مختلف می‌دانند. در صورتی که مردان تمرکز کمتری دارند و تنها توانایی فکر کردن به یک مسئله را دارند و همچنین نسبت به خانم عجول‌تر و بی حوصله‌تر هستند.

شغل‌های پردرآمد برای خانم‌ها


ارتباط اجتماعی قوی فاکتور پیشرفت خانم‌ها

رمز موفق بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های موفق جهان استفاده از نیروی خانم در امور مختلف است. یکی از بخش‌های مهم و اساسی در همه سازمان‌ها مدیریت منابع انسانی است. معمولا آقایان برای تصدی این شغل مناسب نیستند، زیرا اغلب آن‌ها خجالتی هستند و از صحبت رو در رو با کارمندان فراری هستند، اما در مقابل خانم‌ها به دلیل آنکه تعامل اجتماعی بالاتری دارند معاشرتی‌تر هستند و به جهت ارتباطشان با کارمندان از نواقص موجود آگاه می‌شوند و قدم در راه  برطرف کردن ضعف‌های موجود برمی‌دارند.

موفقیت بیشتر خانم‌ها در رشته پزشکی

خانم‌ها به سلامت خود اهمیت بسیاری  می‌دهند و به همین جهت در رشته‌های پزشکی موفق ظاهر می‌شوند. خانم‌ها در مشاغلی مانند متخصص تغذیه و تنظیم رژیم غذایی، پرستاری و مراقبت از بیماران و پیگیری مراحل درمان از آقایان جلوتر و موفق‌تر هستند و آمارها نشان می‌دهد زنان در این رشته‌ها توانسته‌اند درآمد مالی بیشتری نسبت به مردان داشته باشند. همچنین زنان به طور غریزی مهربان‌تر از آقایان هستند و نمرات بالاتری در دروس مراقبتی از بیمار کسب می‌کنند، محبت و کمک به افراد سالمند و بیمار یا افراد دچار معلولیت‌های مختلف یکی از مشاغلی است که خانم‌ها در آن موفق‌تر از آقایان هستند و افراد تحت نظارت آن‌ها آرامش بیشتری دارند و به ادامه مراحل درمانی امیدوارتر می‌شوند.

شغل‌های پردرآمد برای خانم‌ها

صبر وحوصله زیادبرگ برنده خانم‌ها

صبر و حوصله زیاد و همچنین روحیه کنجکاوی و ماجراجویانه در یافتن سوژه از جمله مواردی هستند که در رشته و شغل عکاسی باید وجود داشته باشد، این ۲ نکته رفتاری در خانم‌ها بیشتر از آقایان دیده می‌شود پس آنها عکاس‌های بهتری هستند و از درآمد بیشتری هم در این زمینه برخوردار هستند.

شغل‌های پردرآمد برای خانم‌ها

تمایل کمترخانم‌ها به رشته‌های مهندسی

بررسی‌های به‌عمل آمده نشان می‌دهد که زنان نسبت به مردان، علاقه کمتری برای تحصیل در رشته‌های مرتبط با تکنولوژی و مهندسی دارند. در اتحادیه اروپا و ژاپن حدود ۷۰ درصد دانشجویان دختر در رشته‌های علوم انسانی و هنر و بقیه در رشته تحصیلی فنی و مهندسی تحصیل می‌کنند که این آمار تقریباً به آماری که در ایران وجود دارد، نزدیک است. در آلمان، در سال ۲۰۰۰ فقط ۷.۵ درصد از دانشجویان رشته مهندسی برق را زنان تشکیل می‌دادند. در سوئد اشتغال زنان در مشاغل آموزشی مانند معلمی در سه دهه گذشته حدود ۸۰ درصد بوده؛ درحالی‌که این میزان در رشته‌های مهندسی حدود ۲۵ درصد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

شغل‌های پردرآمد برای خانم‌ها

کد خبر 329578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.