تشکیل حزب«لاریجانی»شاید جدی باشد/نمایندگان نمی خواهند هزینه بدهند

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: به دلیل اینکه چندین‌ بار برای تأسیس این حزب دورخیز انجام شده؛ اما در نهایت شکل نگرفته، تا اندازه‌ای در تأسیس آن تردید وجود دارد. البته این‌ مرتبه، شاید به دلیل حضور احتمالی علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری چهار سال دیگر، تشکیل این حزب جدی باشد.

به گزارش ایمنا به نقل از مهر، ناصر ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هیئت رئیسه فراکسیون امید و در راس آن محمدرضا عارف نسبت به اعلام اسامی اعضای این فراکسیون مخالفت کرد، دلیل این تصمیم چه بوده است اظهار کرد: به نظر من، عارف کار صحیحی انجام داد؛ دلیلش هم این است که اساساً برخی از افرادی که در فراکسیون‌ها حضور دارند، تنها در یک فراکسیون نیستند. بنابراین اعلام اسامی آن ها، کار درست و دقیقی نمی تواند باشد.

وی افزود: برخی نمایندگان برای اینکه آزادی عمل شان بیشتر شود و برای احتیاط نسبت به آینده سیاسی شان، با فشاری که می آورند، تمایلی به اینکه در فراکسیون مشخصی قرار داده شوند، ندارند. ایمانی تاکید کرد: یک سؤال این است که آیا برای شفافیت فضای سیاسی در کشور اعم از مجلس یا غیرمجلس، آیا ضرورت دارد که در چنین مواردی، اسامی اعضای فراکسیون‌ها اعلام شود؟ پاسخ مثبت است؛ یعنی شفافیت سیاسی اقتضا می‌کند که موضع هر فردی کاملاً مشخص باشد که نشان داده شود آن فرد متعلق به کدام جناح، حزب یا فراکسیون است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اضافه کرد: متأسفانه در کشور ما افراد بعضاً تمایلی به اینکه چنین شفافیتی ایجاد شود، ندارند؛ برای اینکه افراد تمایل دارند «منافع» را ببرند اما «هزینه‌»های آن را پرداخت نکنند و اینکه در فضایی کدر و سایه روشن حرکت کنند، بیشتر به نفع شان است. اگر بنا بر شفافیت باشد، تک‌ تک فراکسیون‌های مستقلین، ولایی و امید باید اسامی اعضای خود را اعلام کنند و مردم بدانند که افراد، متعلق به کدام جناح هستند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما تا چه اندازه تصمیم نمایندگان نزدیک به علی لاریجانی در تأسیس حزب را جدی می‌دانید گفت: باید از اصل تأسیس چنین حزبی استقبال کرد. اگر هر فردی در صحنه سیاست، حزبی تشکیل دهد یا خودش را در داخل حزبی تعریف کند، این امر به شفافیت صحنه سیاست کمک می‌کند.

ایمانی تصریح کرد: به دلیل اینکه چندین‌ بار برای تأسیس این حزب دورخیز انجام شد اما در نهایت شکل نگرفت، تا اندازه‌ای در تأسیس آن تردید وجود دارد. البته شاید این‌ مرتبه، به دلیل حضور احتمالی علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری چهار سال دیگر، تشکیل این حزب جدی باشد.

کد خبر 329576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.