ایران هیچ ارتباط نظامی با یمن ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ ارتباط نظامی با یمن ندارد و توانمندی های دفاعی و موشکی این کشور موضوعی کاملا داخلی و صرفا مربوط به خود ان کشور است.

به گزارش ایمنا، بهرام قاسمی با اشاره به بیانیه کاخ سفید درخصوص اقدام و ژست سیاسی عربستان سعودی در بازگشایی یک بندر و فرودگاه برای کمک رسانی در یمن، با رد اتهامات مطرح شده نسبت به کشورمان مبنی بر نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، افزود: بارها و در مناسبت های مختلف همواره اعلام کرده ایم که جمهوری اسلامی ایران،هیچ ارتباط نظامی با یمن ندارد و توانمندی های دفاعی و موشکی این کشور موضوعی کاملا داخلی و صرفا مربوط به خود آن کشور است.

وی تصریح کرد: آمریکا در اقدامی سیاسی و هدفمند و با طرح اتهامات کاملا واهی و دروغین علیه ایران، همچون همیشه سعی دارد اذهان عمومی و جامعه بین المللی را از جنایات غیرانسانی و ضد بشری ائتلاف متجاوزان علیه یمن به سمت و مسیر دیگری منحرف کند و بجای درخواست از عربستان برای خاتمه دادن به بمباران اهداف غیرنظامی و کشتار مردم بی گناه و بی دفاع در یمن، با صراحت تمام در حمایت از این کشور برای ادامه جنایات وحشتناک خود سخن می گوید. 

قاسمی تاکید کرد: بدون شک بیانیه کاخ سفید مشارکت و مسئولیت آمریکا در جنایات عربستان سعودی علیه یمن را آشکارا به اثبات می رساند. سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها اعلام کرده است از هرگونه ابتکاری که منجر به ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن شده و باعث کاهش رنج و آلام مردم این کشور شود، استقبال می کند.

به گزارش ایمنا، کاخ سفید روز جمعه 3 آذر  با تمجید از اقدام عربستان سعودی برای اجازه دادن به ورود محموله های کمک بشردوستانه به پایتخت یمن، مدعی شد که ایران از «بحران فاجعه بار انسانی» در یمن برای «پیشبرد بلندپروازیهای منطقه ای خود» بهره برداری می کند.

دولت آمریکا در این بیانیه به رغم  انتشار تصاویری تکان دهنده از کودکان قحطی زده، انگشت اتهام را برای این قحطی گسترده در یمن به سمت مقامات واشنگتن یا متحدان آن نشانه نرفت. این در حالی است که عربستان سعودی با حمایت آمریکا و متحدان عرب خود، به مدت بیش از دو سال بخشهای وسیعی از یمن را با هدف بازگرداندن «منصور هادی» رئیس جمهور مخلوع یمن به عرصه قدرت تحت محاصره خود درآورده است.

کاخ سفید در این بیانیه اعلام کرد: «آمریکا از بازگشایی بندر حدیده و فرودگاه بین المللی صنعا توسط عربستان سعودی و ائتلاف تحت رهبری ریاض که امکان دسترسی فوری به کمکهای بشردوستانه را برای ملت یمن فراهم می سازد استقبال می کند». در ادامه این بیانیه آمده است: «اجرای کامل و فوری تدابیر اعلانی، نخستین گام برای تضمین دسترسی مردم یمن به غذا، دارو و سوخت و قادر ساختن سازمانهای امدادرسانی به انجام وظایف حیاتی خود است»! کاخ سفید بار دیگر تأکید کرد که در بحران یمن، از مواضع عربستان سعودی حمایت می کند.

کد خبر 329458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.