استقبال از پیشنهاد تهاتر بدهی بخش خصوصی، دولت و بانکها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی از پیشنهاد او درباره تهاتر بدهی‌های بخش خصوصی با دولت استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از اتاق بازرگانی ایران، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران از پیشنهاد مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی برای تهاتر سه‌جانبه بدهی‌ها استقبال کرد و آن را در جهت رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی راهگشا دانست.

در نامه غلامحسین شافعی به مسعود کرباسیان آمده است: بازگشت به نامه جناب عالی خطاب به جناب آقای دکتر نوبخت معاون محترم رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص پیشنهاد «تهاتر بدهی دولت به بخش خصوصی و بخش خصوصی به بانک ها، با مطالبات دولت از بانک ها در ۵ نسخه بودجه سال ۹۷ ذیل حکم مربوط به اوراق تسویه خزانه»  ، بدینوسیله مراتب سپاس و امتنان خود را از پیشنهاد سازنده و اساسی حضرت عالی که کمک بسیار موثری در جهت رفع مسایل و مشکلات بنگاه‌های اقتصادی کشور خواهد بود ابراز می‌کنم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای محمدباقر نوبخت،  پیشنهاد تهاتر سه‌جانبه بدهی‌های دولت، بانک‌ها و پیمانکاران را ارائه داد و درخواست کرد که این پیشنهاد در لایحه بودجه سال ۹۷ گنجانده شود.

مسعود کرباسیان معتقد است: «مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی از دولت با بدهی اشخاص یادشده به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی از طریق تسویه بدهی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی به دولت با صدور اوراق تسویه خزانه قابل تهاتر است.

کد خبر 329457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.