تدوین سیاست های توسعه کسب و کار در سطح مدیریت شهری ضروری است

مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان گفت: با تدوین سیاست های توسعه کسب و کار، وظایف مدیریت شهری به طور شفاف روشن شده و شهرداری اصفهان با شناخت بیشتری می تواند نسبت به امور کارآفرینی ورود پیدا کند.

سعید ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: برای توسعه و بهبود فضای کسب و کار باید ابتدا سیاست هایی مرتبط با این موضوع در سطح مدیریت شهری تعریف شده و آنها را به اجرا گذاشت و سپس آنها را مورد ارزیابی قرار داد.

وی ادامه داد: با تدوین این سیاست ها وظایف مدیریت شهری به طور شفاف روشن شده و شهرداری اصفهان با شناخت بیشتری می تواند نسبت به امور کارآفرینی ورود پیدا کند.

مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان با تاکید براینکه در راستای رسیدن به یک کارآفرینی موثر و تأثیرگذار باید فعالیت های کوتاه مدت و میان مدتی را در دستور کار قرار داد، گفت: تشکیل مرکز رشد مدیریت شهری برای تحقق فضاهای گسترده همکاری بین دستگاهی به عنوان یک فعالیت زود بازده و فرهنگ سازی و هماهنگی با سایر دستگاههای مرتبط برای تدوین برنامه های مشترک در قالب کمیته های کارآفرینی می تواند به عنوان یک فعالیت میان مدت تعریف شود.

وی افزود: در این میان باید از نظرات متخصصان و صاحب نظران نهادهای دولتی و غیردولتی برای ایجاد وحدت رویه در موضوع کارآفرینی بهره برد.

ابراهیمی از نقش اصلی علم و فناوری در سند آمایش استان اصفهان خبرداد و گفت: با توجه به تسهیلات قانونی خوبی که در زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان وجود دارد، شهرداری اصفهان می تواند چتر حمایتی خود را بر سر آنها بگستراند و از این طریق برای خود نیز ایجاد ارزش افزوده کند.

وی خاطرنشان کرد: باید با یک شیب ملایم از درآمدهای ساخت و ساز کاسته و به سمت درآمدهای حاصل از علم و فناوری برویم که در این راستا ایجاد شتاب دهنده ها و برگزاری استارتاپ ها در اصفهان می تواند به عنوان نقطه شروع خوبی در این زمینه محسوب شود.

کد خبر 329319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.