انرژی‌های تجدیدپذیر فرصتی برای همکاری ایران و اتریش

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه اتریش یکی از کشورهای پیشرو در تولید انرژی های تجدید پذیر است، گفت: ایران و اتریش می توانند در زمینه انرژی های تجدیدپذیر همکاری نزدیک اقتصادی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سیدرسول رنجبران در نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در زمینه صنایع انرژی در اصفهان و اتریش، تصریح کرد: براساس مطالعات آمایش سرزمین، آب و هوا و وسعت جغرافیای ایران فرصت بسیار مناسبی برای استفاده از انرژی های تجدید پذیر است و استان اصفهان در مرکز ایران دارای مزیت برای سرمایه گذاری تولید این نوع انرژی است.

رنجبران خواستار مذاکره بخش خصوصی استان اصفهان با همتای اتریشی شد و گفت: روابط بخش خصوصی طولانی تر و منسجم تر از روابط بروکراتیک و دشوار دولتی است.

وی تاکید کرد: استان اصفهان آماده جذب سرمایه گذاری شرکت های اتریشی در زمینه های مختلف است و بستر مناسب برای انتقال تکنولوژی  در واحدهای صنعتی این استان فراهم است.

مدیر بخش سیاست گذاری انرژی اتحادیه اروپا در این نشست، گفت: نقشه راه بین ایران و اتریش در زمینه اقتصادی طراحی و تدوین شده است و معاون صدراعظم اتریش و وزیر نفت ایران با تشکیل کارگروه تخصصی انرژی گامی موثری در راستای این نقشه راه برداشتند.

یوخن پنکر افزود: شرکت های دولتی ایران و اتریش در بخش انرژی همکاری خود را آغاز کردند.

مدیر بین الملل وزارت علوم، تحقیقات و اقتصاد اتریش، ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر در ایران را بسیار بالا و قابل توجه دانست و گفت: شرکت های اتریشی آماده برقراری ارتباط با بخش خصوصی ایران در زمینه تولید این قبیل انرژی هاست.

پنکر اضافه کرد: ۷۰ درصد انرژی مورد نیاز کشور اتریش از انرژی های تجدید پذیر تامین می شود و ۲ هزار شرکت در این زمینه مشغول فعالیت اند.

رایزن بازرگانی سفارت اتریش در ایران در این نشست گفت: ۵۰۰ شرکت اتریشی در حال همکاری با ایران در زمینه های مختلف هستند که ۶۰ شرکت نمایندگی رسمی در ایران دارند.  

یوهانا برینزبرگر یکی از مزایای همکاری شرکت های ایرانی با شرکت های اتریشی را فایناس و تامین مالی پروژه ها از سوی بانک های اتریشی دانست و افزود: تا ۵۰ درصد مبلغ قرارداد بین شرکت های ایرانی و اتریشی تحت فایناس بانک های اتریش قرار می گیرد.

علی شمس اردکانی رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در این نشست از آمادگی بخش خصوصی برای همکاری نزدیک با شرکت های اتریشی در تولید انرژی های نو خبر داد و گفت: ایران دارای اقلیم چهار فصل است که همزمان می تواند از ان باد، خورشید و دمای زمین برای تولید انرژی استفاده کند.

کد خبر 329310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.