فاز دوم بازار گل و گیاه در مرحله مناقصه است

معاون عمران سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: طراحی فاز دوم بازار گل وگیاه تکمیل و اکنون در مرحله مناقصه برای انتخاب پیمانکار است.

به گزارش ایمنا، طی چند سال گذشته سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان علاوه بر ایجاد بازارهای روز به منظور عرضه و فروش انواع تولیدات کشاورزی(میوه وتره بار)، فرآورده های لبنی، محصولات پروتئینی و سایر نیازهای ضروری شهروندان اقدام به احداث بازار گل و گیاه کرد.

 احداث بازار گل و گیاه باعث حذف واسطه های اضافی شده در همین راستا ارتباط بدون واسطه بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان باعث واقعی تر شدن قیمت ها می شود همچنین محصولات متنوع مانند انواع گل های گلدانی، فصلی، باغچه ای، آپارتمانی، کاکتوس، انواع گل های شاخه بریده، درختان و درختچه های مثمر و غیر مثمر، گل های خشک در بازار گل و گیاه وجود دارد از دیگر محصولات این بازار می توان به کود، سم، بذر، ادوات باغبانی، ابزار آلات تزیین، انواع گلدان، خاک برگ غیره اشاره کرد که با بالاترین کیفیت در اختیار مصرف کنندگان قرار میگیرد.

اکنون نیز بازار گل و گیاه اصفهان بخش قابل توجهی از نیاز بازار گل استان های جنوبی کشور را تامین میکند اما به دلیل حجم بالای ترافیک در محدوده این بازار، شهرداری اصفهان برای آسایش شهروندان در نظر گرفت تا بازار گل و گیاه همدانیان را به شرق اصفهان منتقل کند.

امیر نوری معاون عمران سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان دراین باره اظهارکرد: با جابجایی بازار گل و گیاه، ترافیک خیابان همدانیان کاهش می یابد و شهروندان برای همیشه از معضل ترافیک این خیابان رها می شوند.

وی با اشاره به اینکه بازار گل و گیاه در ۳ فاز با اعتبار ۱۳۷ میلیارد تومان احداث می شود، عنوان کرد: عملیات اجرایی فاز اول این پروژه در دست اجراست و تاکنون نیز ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

معاون عمران سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: فاز یک آن دارای ۴ بخش همچون سالن گل های سرشاخه، گیاهان آپارتمانی، زیر سازی و محوطه سازی ها، سالن تخصصی کاکتوس و باغ و باغچه است.

نوری با اشاره به اینکه طراحی فاز دوم بازار گل و گیاه تکمیل و اکنون در مرحله مناقصه برای انتخاب پیمانکار است، ادامه داد: فاز دوم بازار شامل شربت خانه، آزمایشگاه، ساختمان اداری، مجموعه خدماتی و محوطه سازی هاست.

وی با اشاره به اینکه فاز سوم این پروژه اکنون در دست طراحی است، خاطرنشان کرد: فاز سوم پس از تکمیل عملیات احداث فاز دوم اجرایی می شود.

معاون عمران سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان اظهارکرد: همچنین در فاز سوم بازار گل و گیاه شرق اصفهان سالن های پرندگان و ماهی های زینتی و محوطه سالن احداث می شود.

نوری گفت: بازارگل و گیاه شرق اصفهان براساس آخرین تکنولوژی روز دنیا احداث و در اختیار شهروندان قرار داده می شود.

کد خبر 329307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.