در اصلاح قانون کار مراقب حق کارگران باشید

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: به مسئولان هشدار می دهم که اگر قرار است اصلاحیه ای در قانون کار انجام شود؛ مواظب باشید حقی از کارگر ضایع نگردد و به صورت عادلانه به فکر رفع مشکلات این قشر عظیم باشید.

 به گزارش خبرگزاری ایمنا، اصغر برشان در مراسم سالروز تصویب قانون کار در اجتماع کارگران و بازنشستگان اصفهان گفت: پس از ۲۷ سال که از عمر قانون کار می گذرد؛ مسئولان چه کار مهمی صورت داده و چه گلی بر سر اشتغال مردم زده اند. فقط مرتب قانون کار را زیر سوال می برند که این قانون مانع تولید و اشتغال است. مطمئن باشید امروز کسانی که با قانون کار مخالفت می کنند؛ مقاصد دیگری دنبال می کنند و می خواهند از عدم تعادل عرضه و تقاضا سوء استفاده کنند؛ دل مشغولی آنها بخاطر تولید و اشتغال نیست.

برشان در ادامه با اشاره به رشد بیکاری در اصفهان و وضعیت نابسامان اشتغال که به حد بحرانی رسیده است، اظهار داشت: وقتی آقایان به عنوان جایگزین و بازسازی صنعت نساجی وارد عمل شدند؛ تمامی کارخانه های بزرگ نساجی شهر که سمبل و نماد این شهر بود را نابود کردند و کسی جرات نکرد حرف بزند، حالا چه کسی پاسخگو است. شما ببینید الان کاشی نیلو با آن عظمت به چه وضعیت اسفباری دچار شده و یا پلی اکریل که روزی در خاورمیانه حرف اول را می زد حالا چه بر سرش آمده که دو هزار کارگر آن بیمه بیکاری از دولت می گیرند، واقعا این ها فاجعه نیست؛ آیا این ها فرزندان ما نیستند.

دبیراجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: امروز اگر ما از قانون کار حمایت می کنیم نه بخاطر اینکه این قانون ایده آل است و نقصی ندارد، بلکه بخاطر اینکه همین قانون را هم اگر از دست بدهیم فاجعه ای بزرگ برای نیروی کار در جامعه رخ می دهد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات قانون کار گفت: در زمان هخامنشی قانون کار داشتیم؛ حالا چرا پس از گذشت نزدیک به چهل سال از عمر انقلاب هنوز قصد همراهی و تعامل با قانون کار و یا اصلاح منطقی آن را نداریم. متاسفانه دولت ها شعار می دهند و این در حالی است که واقعا وضعیت کارگران نگران کننده است و دولت محترم که در شعارهای انتخاباتی دم از حمایت از قشر محروم و کارگر می زد باید به فکر رفع مشکلات کارگران باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان ادامه داد: به مسئولان هشدار می دهم که اگر قرار است اصلاحیه ای در قانون کار انجام شود؛ مواظب باشید حقی از کارگر ضایع نگردد و به صورت عادلانه به فکر رفع مشکلات این قشر عظیم باشید.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکلاتی که در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی با آن درگیر است، افزود: امروز اگر سازمان تامین اجتماعی به این روز افتاده است؛ بخاطر عملکرد اشتباه و بارگذاری بیش از حد دولت ها به سازمان تامین اجتماعی است. چرا عمده بار سنگین طرح تحول سلامت را به دوش این سازمان گذاشتید. طرح تحول سلامتی که در واقع باید گفت طرح تحول پزشکان است نه سلامت مردم.

برشان تصریح کرد: مسئولان بدانند که طرح تحول سلامت بدون تامین اعتبار طرحی شکست خورده است. اکثریت بار این طرح ملی بر دوش سازمان تامین اجتماعی است و ما خواهان آن هستیم که دولت هر چه سریعتر بدهی های تامین اجتماعی را پرداخت کند تا این مشکل به فاجعه ای برای این سازمان بزرگ اجتماعی تبدیل نشود.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: قاطعانه از دولت خدمتگزار می خواهیم که بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده و مطمئن باشند، که اگر این بدهی ها پرداخت نشود دود آن به چشم قشر فقیر و زحمت کش جامعه  یعنی کارگران  و خانواده های آنها  می رود.

در ادامه این جلسه مسئولین تشکل های کارگری (کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار، مجمع نمایندگان و کانون انجمن های صنفی در این رابطه نکاتی را تذکر و در پایان جلسه بیانیه پایانی قرائت و در اختیار رسانه ها قرار گرفت.

کد خبر 329185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.