۵۰ درصد در استان کارت ملی هوشمند دریافت کردند

گلپایگان-مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار از جمعیت ۴ میلیونی هدف استان اصفهان دارای کارت هوشمند ملی شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین غفرانی در حاشیه جلسه ثبت وقایع حیاتی گلپایگان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در ۶ ماه نخست سال جاری ۴۲ هزار و ۲۵ مورد ولادت در سطح استان اصفهان داشتیم که نسبت به ۶  ماهه  نخست مشابه  سال گذشته کاهش داشته است.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان  افزود: تعداد فوت در ۶ ماهه نخست سال حاری ۱۱ هزار و ۲۵۲ مورد بوده است.

وی تأکید کرد: رسانه‌های فرهنگ سازی کارت ملی را تیتر کنند و مردم را آگاه کنند که برای تهیه این کارت مهلت و زمانی وجود ندارد.

غفرانی  تأکید کرد: مردم در مراجعات اداری برای  سال آینده به همراه داشتن  کارت ملی هوشمند اجباری است و باید فرصت باقی مانده غنیمت شمرده شود زیرا به هیچ وجه دریاف کارت ملی تمدید نخواهد شد.

وی با بیان انیکه کارت قدیم ملی، کارت هوشمند نیست، گفت: نخستین سامانه سیستم سیار کارت ملی هوشمند در آسایشگاه شهید مطهری اصفهان برای کسانی که شرایط مراجعه را ندارند افتتاح شده که اهمیت کارت هوشمند را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: ۱ میلیون و ۷۵۰  هزار نفر از جمعیت ۴ میلیونی هدف استان اصفهان کارت هوشمند ملی دریافت کردند که کمتر ۵۰ درصد جمعیت استان است.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: مراجعه‌ها به ثبت احوال برای دریافت کارت ملی در دو ماه اخیر افزایش داشته است.

وی بیان کرد: به زودی در سراسر کشور ۸۰۰  دستگاه سیار کارت ملی هوشمند و در امتداد سال جاری به اداره پست تحویل داده می‌شود که بخشی از ثبت نام  روستاها را می‌توان با استفاده از فضای مجازی انجام داد و بستر دیتای آن از طریق خطوط همراه فراهم خواهد شد.

غفور با بیان اینکه فرمانداران و بخشداران در سال ۹۲ اولین افرادی بودند که صاحب این کارت شدند، گفت: مشکل فعلی این که بخشی از روستاها از شهرها در این امر جلوتر هستند و هنوز در برخی ادارات این کار جدی گرفته نشده است./

کد خبر 329175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.