۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در استان اصفهان واجد شرایط دریافت کارت ملی

گلپایگان-مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: اگر بیشترین جمعیت استان از کارت ملی هوشمند دریافت نکنند سال آینده که داشتن آن اجباری است مردم و ادارات دچار مشکل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین غفرانی در جلسه ثبت وقایع حیاتی گلپایگان، اظهار داشت: جلسات ثبت وقایع حیاتی به منظور رصد جمعیت و آماری و بررسی هویت بخشی به متولدان این کشورها صورت می گیرد.

وی افزود: تمام دستگاه‌های عضو این جلسه وظایف خود را به خوبی دنبال کردند زیرا  بیش از ۹۹ درصد از وقایع شهرستان به موقع ثبت شده است که این امر شهرستان و استان را در موقعیت مناسب برنامه ریزی قرار داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان تأکید داشت: هرگاه آمارها به موقع و درست انجام  بگیرد برنامه ریزی ها متناسب با آن خواهد بود و اگر اختلالی در آمار باشد، برنامه ریزی دچار اختلال  خواهد شد.

وی افزود: این آمارهای ثبت احوال در نظام برنامه ریزی مخصوصا در دو برنامه توسعه  پنجم  و ششم که چشم انداز توسعه است  را مقابل مردم و مسئولان هموار می‌کند.

غفرانی با بیان اینکه تحقق موقعیت  و استمرار آمار، رصد مستمر جمعیت هدف اصلی این جلسات است، تأکید کرد: دستگاه‌ها وظایف خود را انجام دهند زیرا آرامستان غیر محصوری نباید وجود داشته باشد.

وی بیان داشت: ثبت ۹۹ درصدی گواه این امر  که کار دقیق در حال انجام  است و هرکس شناسنامه اش در اختیار خودش است و هویت متوفی از انتفاع خارج است.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان بیان کرد: اگر در گوشه ای از شهرستان آرامستان کنترل نشده ای  وجود دارد یا مشکلی هست با همکاری دهیاران  و شوراهای روستایی و شبکه بهداشت  برای رفع آن پیگیری صورت گیرد.

وی تأکید کرد: صدور کارت ملی که در کنار موفقیت‌های همکاران این شهرستان وضعیت مناسبی ندارد و بر اساس سهمیه مصوب در سال جاری ۲۲ درصد صدور شده است.

غفرانی گفت: از جمعیت ۹۰ هزار نفری ۷۱ هزار نفر مشمول کارت ملی هوشمند هستند که کمتر از ۵۰  درصد آن محقق شده است.

وی افزود: خدمات ارزشمند کارت ملی هوشمند باید در ادارات  و رسانه‌ها  تبیین شود تا مانند موقعیت ۲۰ کشور اروپایی از خدمات آن کارت ملی هوشمند برخوردار شویم.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: کارت ملی هوشمند  قابلیت بسیاری در زمینه توسعه  و خدمات شهری به مردم ارائه می‌دهد و نیاز مردم را از مراجعات  به ادارات  کاهش می‌دهد و ضروری در یک بستر صحیح  و مناسب صورت گیرد و دولت پیگیر این موضوع است.

وی با اشاره به اینکه صدور کارت ملی هوشمند سال آینده به اتمام می‌رسد و مردم از نتایج  آن برخوردار می‌شوند، گفت: ویژگی اصلی  کارت ملی هوشمند شناسایی،  تشخیص  و تطبیق هویت  و امضای دیجیتال است  زیرا با امضای دیجیتال ورود به فضای مجازی و برخورداری از آن در تبادل اسناد، خدمات بی نظیری ارائه می‌شود.

غفرانی با اشاره به اینکه در زمینه هویت به طور مطلق شاهد خلاف و جا به جایی هویت نخواهیم بود، افزود: تغیبر هویت یعنی  وارد مرز امنیتی و هویتی شخص دیگر است که مانع  از شناسایی و کنترل وی می شود.

وی بیان کرد: جمعیت استان اصفهان ۶.۴ درصد کل کشور است و باید ۴ میلیون  و ۲۰۰ هزار نفر  کارت ملی دریافت کنند.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان ادامه داد: اگر بیشترین جمعیت استان از  کارت ملی هوشمند  دریافت نکنند سال آینده که داشتن آن اجباری است مردم و ادارات دچار مشکل خواهند شد.

وی با بیان اینکه برای ارائه خدمات در امر توسعه  اشتغال و هم گسترش دفاتر تلاش می‌شود چنانچه گسترش خدمات دفاتر در اردستان و نایین انجام شده است، گفت: در شهرستان گلپایگان  نیاز سنجی شود و در صورت لزوم در ماه‌های آینده دفاتر پست جدید افتتاح می‌شود.

غفرانی گفت: متاسفانه رشد جمعیت استان، رشد قابل توجهی نیست و شاهد رشد منفی جمعیت هستیم  زیرا در سرشماری سال ۹۵ رشد جمعیت منفی  چشمگیرتر بود.

وی تأکید کرد: ضروری برای رشد جمعیت فرهنگ سازی صورت انجام شود زیرا جمعیت به سمت سالمندی  در حرک است و  در دهه بین سال  ۱۴۲۰  تا  ۱۴۳۰مشهود خواهد بود و بیشتر خدمات دولت به طرف سالمندان می‌رود که  هزینه‌های سنگین را متحمل خواهد شد./

کد خبر 329162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.